Trawiński Cinema wyda 5 mln zł na pierwszy film
Poznańska firma spodziewa się, że wpływy z dystrybucji wyniosą 3-5 mln zł
Firma Trawiński Cinema z Poznania, jedyny w Wielkopolsce producent filmowy, przedstawi w połowie marca szczegóły dotyczące obsady aktorskiej i składu ekipy realizującej jej pierwszy film fabularny. Koszt produkcji szacowany jest na 5 mln zł. Zdaniem Piotra Barełkowskiego, prezesa TC, będzie to film współczesny z gatunku kina ambitnego.
Produkcja pierwszego filmu fabularnego firma Trawiński Cinema rozpocznie jeszcze w tym roku. Film ma trafić na ekrany w 2002 r.
— Jesteśmy przygotowani do produkcji zarówno od strony kapitałowej jak i logistycznej. Zamierzamy jednak zaczekać z wprowadzeniem filmu do dystrybucji, ponieważ w 2001 roku do kin wchodzą już trzy inne duże produkcje. Boimy się, że zainteresowanie naszym tytułem mogłoby być w tym roku niewystarczające — twierdzi Piotr Barełkowski, prezes TC.
Koszt pierwszej produkcji TC szacowany jest na 5 mln zł. W połowie marca firma zaprezentuje obsadę i ekipę realizacyjną.
Szansa na sukces
Producenci zapowiadają, że film zadowoli gusta każdego widza.
— Liczymy, że to będzie hit. Mamy znakomity pomysł, kapitał, znaczące nazwiska. Poparcia merytorycznego udzielił nam Komitet Kinematografii. Obecnie prowadzimy rozmowy z Euroimage, które obok obsługi kin zajmuje się również promocją kina europejskiego — mówi Piotr Barełkowski.
Ponad 1 mln zł Cinema Trawiński zamierza uzyskać z prepaingu telewizyjnego (wykorzystaniem filmu zainteresowana jest TV Polsat) i innych funduszy zewnętrznych. Przy dobrej frekwencji kinowej wytwórnia spodziewa się wpływów z dystrybucji rzędu 3-5 mln zł.
1 mln zł na promocję
Zdaniem przedstawicieli, przeznaczona na produkcję kwota skalkulowana została bardzo starannie. Budżet rozdysponowany ma być po połowie na pokrycie kosztów technicznych i honoraria.
— Główne role w filmie zagrają znani aktorzy o ugruntowanej pozycji zawodowej. Również reżyserię, scenografię i zdjęcia powierzymy profesjonalistom — tłumaczy Piotr Barełkowski.
Starannie przygotowano też budżet sponsorski. Zaawansowane są rozmowy z firmami zainteresowanymi promowaniem wizerunku własnej marki.
— Pula środków na promocję będzie nienaruszalna. Kwotę tę szacujemy na minimum 1 mln zł. Prowadzimy rozmowy z kilkunastoma dużymi koncernami, które chcą współfinansować produkcję — wyjaśnia Piotr Barełkowski.
O jakie firmy chodzi, Piotr Barełkowski nie chciał ujawnić.
Nowe środowisko filmowe
Trawiński Cinema zamierza stworzyć w Poznaniu silny ośrodek filmowy. Prowadząc działalność w skali całego kraju, chce być postrzegana jako firma poznańska. Na inauguracji działalności wytwórni w listopadzie ubiegłego roku gościło całe rodzime środowisko kulturalne. Ogłoszony w prasie konkurs na scenariusz filmowy miał skupić wokół wytwórni grupę autorów pracujących dla jej potrzeb.
— W połowie marca zamierzamy ogłosić zwycięzcę wyłonionego spośród autorów 312 nadesłanych na konkurs prac. Kilkanaście z nich to niewątpliwie ciekawe pomysły, które chcielibyśmy realizować w przyszłości — dodaje Piotr Barełkowski.
W jury zasiedli: Tomasz Lendgren, Witold Dębicki, Filip Bajon i Wojciech Uszyński. Zadecydują oni, kto otrzyma nagrodę główną wysokości 20 tys. zł oraz ofertę współpracy z wytwórnią. Możliwość stałej współpracy otrzymają również laureaci 5 dodatkowych nagród.