Udział Tesli w amerykańskim rynku najniższy od 2017 r.

ARŻ, Reuters
opublikowano: 2025-09-08 14:34

Udział Tesli w amerykańskich rynku motoryzacyjnym spadł w sierpniu do najniższego poziomu od prawie ośmiu lat - informuje Reuters, powołując się na dane firmy badawczej Cox Automotive.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tesla, która w swoich najlepszych czasach kontrolowała ponad 80 proc. amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych, w sierpniu odpowiadała już za jedynie 38 proc. całkowitej sprzedaży tego typu aut.

Według danych Cox Automotive, po raz pierwszy od października 2017 r., czyli zwiększenia produkcji Modelu 3, udział w rynku spadł poniżej 40 proc. Reuters zwraca uwagę, że w momencie, gdy konkurencyjni producenci wprowadzają nowe modele aut, które mają być bardziej dostępne cenowo, Tesla skupiła się na budowie robotaksówek i robotów humanoidalnych, opóźniając modernizację gamy pojazdów.

Ostatnim nowym modelem Tesli jest Cybertruck, który zadebiutował w 2023 roku i nie dorównał sukcesowi średniej wielkości sedana - Modelu 3, ani średniej wielkości SUV-a - Modelu Y.

Agencja wskazuje, że w obliczu pogłębiających się problemów Tesla musi dokonać trudnego wyboru: albo obniżyć ceny swoich pojazdów, albo utrzymać dotychczasowe marże kosztem spadku udziałów w rynku.