Tesla, która w swoich najlepszych czasach kontrolowała ponad 80 proc. amerykańskiego rynku pojazdów elektrycznych, w sierpniu odpowiadała już za jedynie 38 proc. całkowitej sprzedaży tego typu aut.
Według danych Cox Automotive, po raz pierwszy od października 2017 r., czyli zwiększenia produkcji Modelu 3, udział w rynku spadł poniżej 40 proc. Reuters zwraca uwagę, że w momencie, gdy konkurencyjni producenci wprowadzają nowe modele aut, które mają być bardziej dostępne cenowo, Tesla skupiła się na budowie robotaksówek i robotów humanoidalnych, opóźniając modernizację gamy pojazdów.
Ostatnim nowym modelem Tesli jest Cybertruck, który zadebiutował w 2023 roku i nie dorównał sukcesowi średniej wielkości sedana - Modelu 3, ani średniej wielkości SUV-a - Modelu Y.
Agencja wskazuje, że w obliczu pogłębiających się problemów Tesla musi dokonać trudnego wyboru: albo obniżyć ceny swoich pojazdów, albo utrzymać dotychczasowe marże kosztem spadku udziałów w rynku.
