UOKiK sprawdzi ubezpieczycieli w związku z likwidacją szkód powodziowych

DI, PAP
opublikowano: 2025-01-27 12:52

Prezes UOKiK sprawdza działania ubezpieczycieli w związku z likwidacją szkód powstałych w trakcie ubiegłorocznej powodzi. - Każdy sygnał w sprawie domniemanych nieprawidłowości - zadeklarował pełnomocnik rządu ds. odbudowy po powodzi Marcin Kierwiński.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

"Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Sprawdzi zasady i terminy likwidacji szkód przez ubezpieczycieli. Przeanalizuje procedury, regulaminy i OWU pod kątem abuzywności oraz wyłączeń odpowiedzialności" - napisano na profilu UOKiK-u w serwisie X.

Jak dodano, aby przyspieszyć reakcję rynku Tomasz Chróstny spotkał się z Polską Izbą Ubezpieczeń oraz z przedstawicielami siedmiu największych ubezpieczycieli.

UOKIK sprawdzi, czy wprowadzono konsumentów w błąd

Prezes UOKiK wyjaśnił na konferencji prasowej, że Urząd sprawdzi w toku postępowania, czy w ramach oferowania polis i likwidacji szkód mogło dochodzić do wprowadzenia konsumentów w błąd i naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, w tym wprowadzenia do umów, regulaminów czy ogólnych warunków ubezpieczenia - klauzul abuzywnych.

- Spotkałem się z siedmioma największymi ubezpieczycielami. Prezesi zobowiązali się do tego, że dokonają szybkiego i wnikliwego przeglądu procedur oraz zweryfikują likwidacje, gdzie była najmniejsza wartość świadczenia w stosunku do sumy ubezpieczeniowej - przekazał Chróstny.

Marcin Kierwiński, pełnomocnik rządu ds. odbudowy po powodzi, zapewnił z kolei, że każdy sygnał w sprawie domniemanych nieprawidłowości działania firm ubezpieczeniowych wobec poszkodowanych przez powódź zostanie sprawdzony.

- Państwo musi działać i stać po stronie pokrzywdzonych.(...) Każdy zgłaszany przypadek musi być rozpatrzony, aby mieć 100-proc. pewność, że firmy ubezpieczeniowe działają prawidłowo - oświadczył Kierwiński.

Jak dodał, sygnały o domniemanych nieprawidłowościach należy jak najszybciej wyjaśnić. - Musimy mieć pewność, czy ludzie, którzy się ubezpieczali, są właściwie traktowani przez ubezpieczycieli - stwierdził minister.