Czytasz dzięki

Użytkownik nie dorósł do chmury

opublikowano: 31-08-2020, 22:00

Łatwiej zdecydować się na usługowy model IT, niż zapewnić bezpieczeństwo tej technologii. Nadzieją jest outsourcing.

Dwa lata temu Gartner prognozował, że do 2020 r. aż 80 proc. naruszeń bezpieczeństwa chmury obliczeniowej będzie wynikać nie z luk w zabezpieczeniach dostawców usług, ale z błędów użytkownika: złej konfiguracji, niewłaściwego zarządzania danymi uwierzytelniającymi i kradzieży poufnych informacji.

Czarne przewidywania analityków się sprawdzają. Działający w sieci przestępcy wykorzystują źle chronione aplikacje do dystrybucjioprogramowania ransomware (blokuje dostęp do systemu komputerowego i żąda okupu za przywrócenie stanu pierwotnego), tworzenia botnetów (przejmowanie kontroli nad komputerami) i kopania kryptowalut. Zużywa to zasoby obliczeniowe zaatakowanej firmy.

Raport Check Pointa nie pozostawia złudzeń: bezpieczeństwo chmury, zwłaszcza publicznej, jest dużym wyzwaniem dla pracowników działów IT. Przyznaje to 75 proc. firmowych informatyków. 68 proc. respondentów główny problem widzi w tym, że ich spółki korzystają z usług dwóch lub więcej dostawców cloudu. Aby w tej sytuacji zapewnić zgodność środowisk, trzeba używać wielu różnych narzędzi i konsol zarządzających.

— Migracje i wdrożenia w chmurze nierzadko wyprzedzają zdolności firmowych zespołów bezpieczeństwa do obrony przed atakami i włamaniami. Wykorzystywane rozwiązania zapewniają ograniczoną ochronę, a członkom działów informatycznych często brakuje wiedzy niezbędnej do ulepszenia procesów bezpieczeństwa i zgodności — mówi Tsion Gonen, szef linii produktów w chmurze w Check Point Software.

Dobra wiadomość brzmi: przedsiębiorstwo, które jest na bakier z bezpieczeństwem, zawsze może skorzystać z IT security w formule outsourcingu.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane