Koncern Volkswagen i jego dwa chińskie joint venture FAW-Volkswagen oraz SAIC Volkswagen wezwą do serwisów łącznie 4,86 mln pojazdów., donosi Reuters.
Akcja naprawcza związana jest z koniecznością wymiany poduszek powietrznych dostarczonych przez zbankrutowanego producenta części samochodowych, firmę Takata.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Koncern Volkswagen i jego dwa chińskie joint venture FAW-Volkswagen oraz SAIC Volkswagen wezwą do serwisów łącznie 4,86 mln pojazdów., donosi Reuters.
Akcja naprawcza związana jest z koniecznością wymiany poduszek powietrznych dostarczonych przez zbankrutowanego producenta części samochodowych, firmę Takata.
Volkswagen Chiny
fot. Bloomberg
Wezwanie jest następstwem prośby wystosowanej przez chińskiego nadzorcę rynku do niemieckiego koncernu, amerykańskiego GM i Daimler Mercedes-Benz na początku roku odnośnie wymiany wadliwych części mających istotny wpływ na bezpieczeństwo podróżujących samochodami. Nadzorca szacuje, że ponad 20 mln samochodów w Chinach było lub jest nadal wyposażonych w felerne poduszki Takaty, powiązane z co najmniej 16 przypadkami śmierci i 180 rannymi na całym świecie. Poduszki potencjalnie mogą eksplodować z nadmierną siłą i powodować uszkodzenia ciała.
Według General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine, Volkswagen China naprawić ma 103,6 tys. aut, FAW-VW około 2,35 mln a SAIC 2,4 mln pojazdów.
W 2016 r. Volkswagen dostarczył na chiński rynek 3,98 mln aut, co oznaczało wzrost o 12,2 proc. To największy zagraniczny rynek niemieckiego giganta.