Akcja naprawcza związana jest z koniecznością wymiany poduszek powietrznych dostarczonych przez zbankrutowanego producenta części samochodowych, firmę Takata.

Wezwanie jest następstwem prośby wystosowanej przez chińskiego nadzorcę rynku do niemieckiego koncernu, amerykańskiego GM i Daimler Mercedes-Benz na początku roku odnośnie wymiany wadliwych części mających istotny wpływ na bezpieczeństwo podróżujących samochodami. Nadzorca szacuje, że ponad 20 mln samochodów w Chinach było lub jest nadal wyposażonych w felerne poduszki Takaty, powiązane z co najmniej 16 przypadkami śmierci i 180 rannymi na całym świecie. Poduszki potencjalnie mogą eksplodować z nadmierną siłą i powodować uszkodzenia ciała.
Według General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine, Volkswagen China naprawić ma 103,6 tys. aut, FAW-VW około 2,35 mln a SAIC 2,4 mln pojazdów.
W 2016 r. Volkswagen dostarczył na chiński rynek 3,98 mln aut, co oznaczało wzrost o 12,2 proc. To największy zagraniczny rynek niemieckiego giganta.