W 2006 r. wartość sprzedaży domowej elektroniki wyniosła na świecie 167 mld USD. Oznacza to wzrost o 31 proc. w stosunku do 2005 roku - poinformowała w raporcie firma analityczna Strategy Analytics.
Według analityków, 2006 rok był piątym z rzędu rokiem trendu wzrostowego na rynku sprzedaży elektroniki domowej. Jak jednak prognozuje raport, w 2007 roku globalne przychody z tytułu sprzedaży tego sprzętu wyniosą 148,33 mld USD, będą więc o 11 proc. niższe niż w br.
Załamanie to ma być spowodowane spadkiem popytu na wyświetlacze LCD, które w ubiegłym roku "napędziły" wzrost rynku światowego domowej elektroniki. Według analityków rynek ten "przez kilka najbliższych lat" ustabilizuje się na poziomie z 2007 roku.
Poza wyświetlaczami LCD, najpopularniejszy na rynku domowej elektroniki jest sprzęt kina domowego, odtwarzacze multimedialne i MP3, tunery TV oraz konsole do gier. Spada natomiast popularność klasycznych urządzeń audio. Wieże audio i zestawy audio sprzedają się obecnie dobrze tylko w Europie Środkowej, Wschodniej i w Azji. (PAP)