Wartość krajowego rynku outsourcingu teleinformatycznego w 2005 wyniosła 800 mln zł

Polska Agencja Prasowa SA
27-04-2006, 17:09

Wartość krajowego rynku outsourcingu teleinformatycznego w roku 2005 wyniosła 800 mln zł - tak wynika z opublikowanego w czwartek raportu firmy analityczno-doradczej Audytel.

Wartość krajowego rynku outsourcingu teleinformatycznego w roku 2005 wyniosła 800 mln zł - tak wynika z opublikowanego w czwartek raportu firmy analityczno-doradczej Audytel.

    Według raportu, odsetek firm korzystających z jakiejkolwiek formy outsourcingu informatycznego nie zmienił się znacząco w stosunku do 2004 r. i wynosił w 2005 roku około 62 proc. Natomiast wzrósł procent firm stosujących outsourcing telekomunikacyjny - z 26 proc. w 2004 do 40 proc. w 2005 roku.

    Jednocześnie o 40 proc. poszerzyła się ilość usług outsourcingowych wykorzystywanych przez statystyczneprzedsiębiorstwo. Współczynnik przeliczeniowej usług outsourcingowej przypadającej na firmę, określający z ilu usług outsourcingowych w zakresie teleinformatyki korzysta statystyczna firma wzrósł z 2.5 do 3.5 usługi.

    Największy wzrost teleinformatycznych usług outsourcingowych zanotowano w udostępnianiu sieci rozległych obejmujących m.in. sieci dedykowane czyli tworzone na potrzeby określonej firmy oraz Internet. W ciągu minionych dwóch lat 12,5 proc. firm zdecydowało się na wykorzystanie usługi tego typu. Nieco mniejsze przyrosty wykazały podstawowe usługi głosowe czyli telefonia oraz usługi call-center czyli centrum kontaktów z klientami.

    Według analityków, wzrost liczby wyspecjalizowanych dostawców usług oraz poszerzanie oferty zapowiadają utrzymanie popytu w największych polskich przedsiębiorstwach na tego typu outsourcing. Według Audytela wzrosły też budżety  firm w części przeznaczonej na outsourcing.

    " Wyraźny wzrost wykorzystania outsourcingu oraz deklarowane w tym zakresie plany polskich firm pozwalają wnioskować, że outsourcing wyrasta z fazy nowinki technologiczno-organizacyjnej i zyskuje status pełnoprawnego rozwiązania biznesowego" - stwierdził w opisie raportu Emil Konarzewski, partner zarządzający w firmie Audytel.

    Badanie do raportu Audytela wykonano w I kw. 2006 na próbce 77 firm wybranych spośród przedsiębiorstw o przychodach rocznych przewyższających 50 mln zł. Średnia firma badana przez Audytel miała prawie 1300 pracowników i osiągała ok. 700 mln zł przychodu w 2005 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Wartość krajowego rynku outsourcingu teleinformatycznego w 2005 wyniosła 800 mln zł