Wirtualna Polska celuje w 320 mln zł

KZ, MEW
opublikowano: 2015-04-14 10:29

Oferta publiczna Wirtualnej Polski może mieć wartość do 320 mln zł, z czego emisja ma przynieść 80-100 mln zł.

Oferowanych jest 14,82 mln walorów, z czego maksymalnie 8,97 mln to akcje nowej emisji, a 5,85 mln - papiery, które chce sprzedać fundusz Innova Capital.

Ostateczna liczba nowych akcji  zostanie ustalona 23 kwietnia 2015 r. w liczbie umożliwiającej spółce pozyskanie wpływów netto na poziomie 80-100 mln zł.

Cenę maksymalną ustalono na 37 zł.

Budowa księgi popytu potrwa od 14 do 23 kwietnia, a zapisy inwestorów indywidualnych od 15 do 22 kwietnia. Przewidywany dzień pierwszego notowania na GPW to 8 maja.

W 2014 r. grupa zanotowała 200,6 mln zł przychodów (z czego 160,8 mln zł z reklam), 23,8 mln zł zysku operacyjnego oraz 4,15 mln zł zyski netto.

Od 20 do 30 mln zł z emisji pójdzie na spłatę zadłużenia, a reszta na przejęcia.

Wirtualna Polska to leader polskiego internetu. Zdetronizowała na przełomie roku Onet, m.in. dzięki akwizycjom na które wydała 70 mln zł. Spółka przeznaczy 50-80 mln zł z IPO na sfinansowanie kolejnych przejęć.

- Koncentrujemy się na obszarze e-commerce. Wydawca taki jak WP powinien się przesuwać w łańcuchu wartości – mówi Jacek Świderski, prezes WP.

"PB" pisał, że alternatywą do debiutu były rozmowy z inwestorami strategicznymi – największymi światowymi potentatami z branży.

 - Innova będzie rozmawiać z inwestorami strategicznymi, ale to nie jest nasz wymarzony scenariusz – mówi Jacek Świderski.

Lock-up prawny Innovy i założycieli wynosi 12 miesięcy, ale dotychczasowi akcjonariusze deklarują, że mają zamiar pozostać w spółce dłużej.

W przyszłym roku spółka może wypłacić dywidendę.