Właściciel Temu przebił prognozy przychodów, ale zyski spadły

ON, Reuters
opublikowano: 2025-08-25 17:47

Chińska spółka e-commerce PDD Holdings, właściciel platform Pinduoduo i Temu, w drugim kwartale osiągnęła przychody powyżej prognoz rynkowych. Jednocześnie jednak jej zyski spadły, ponieważ firma zwiększyła nakłady na walkę o klientów – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Akcje PDD notowane w USA zyskały przed sesją 0,3 proc. po publikacji wyników. Zysk na akcję wyniósł 3,04 USD, wobec prognozowanych 2,17 USD.

Aby przyciągnąć kupujących, największe chińskie platformy handlu internetowego – Pinduoduo, JD.com i Alibaba – oferują duże zniżki i promocje. Strategia ta zwiększa popyt, ale jednocześnie wywołuje ostrą rywalizację cenową.

Temu stawia na towary z amerykańskich magazynów

PDD zmaga się też z presją kosztową: z jednej strony musi utrzymywać niskie ceny w Chinach, z drugiej – ponosi wydatki sięgające miliardów dolarów na programy wsparcia sprzedawców. Na wyniki wpływają także amerykańskie cła, które podnoszą koszty międzynarodowej logistyki.

Spółka zwiększyła nakłady praktycznie na wszystkie obszary działalności – od serwerów po marketing i sprzedaż – starając się poprawić warunki działania dla partnerów handlowych i konsumentów.

Jak przyznał współprezes PDD Zhao Jiazhen, konkurencja w branży jeszcze się nasiliła, co przełożyło się na spowolnienie wzrostu przychodów i wyraźny spadek zysku operacyjnego w minionym kwartale.

Żeby ograniczyć koszty i poprawić marże, Temu promuje towary już dostępne w magazynach w USA i rozwija współpracę z lokalnymi sprzedawcami. Równocześnie Temu przechodzi na model pełnego zarządzania ofertą, w którym większa kontrola nad wyborem asortymentu, cenami i logistyką ma pozwolić wykorzystać przewagę rozbudowanego łańcucha dostaw.

Amazon mocnym rywalem Temu

Mimo tych działań Temu musi mierzyć się z konkurencją ze strony Amazona, który dzięki skali działania uzyskuje korzystniejsze warunki zakupowe u dostawców. Dodatkowo, według badania Omnisend, aż 30 proc. amerykańskich konsumentów zauważyło w ostatnim czasie wzrost cen na platformie Temu.

Przychody PDD w kwartale zakończonym w czerwcu wyniosły 14,53 mld USD, co oznacza wzrost o 7 proc. w zestawieniu rok do roku. Zysk operacyjny spadł jednak o 21 proc. Skorygowany zysk netto przypadający akcjonariuszom wyniósł ok. 4,6 mld USD, wobec ok. 4,8 mld USD rok wcześniej.