Wydatki na reklamę w internecie wyższe niż w telewizji

opublikowano: 23-08-2019, 15:23

Wydatki na reklamę w internecie w wzrosły w pierwszym kwartale o blisko 9 proc. do 1,1 mld zł, wynika z badania AdEx sporządzonego przez IAB Polska i PwC.

Z dodatkowych analiz wspartych wynikami badania Starcom wynika, że wydatki reklamodawców na internet stały się większe od nakładów na telewizję.

Zmiana dominacji na rynku reklamowym w Polsce spodziewana była już od kilku lat. W pierwszym kwartale 2019 r. zmiana ta stała się faktem. Co więcej, obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że dominacja internetu będzie się zwiększać. Notuje on bowiem wciąż dość wysoką dynamikę wzrostu (8,8 proc. rok do roku w badanym okresie), podczas gdy wydatki na telewizję wyhamowały, jak wynika z badania agencji mediowej Starcom, na którym - obok badania IAB Polska - oparta jest analiza porównawcza mediów.

Tym samym udział wydatków na internet przekroczył 43 proc., podczas gdy w przypadku telewizji było to 40 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy