
Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA), w lutym 2023 r. amerykański producent samochodów elektrycznych dostarczył łącznie 74,4 tys. aut wyprodukowanych w zakładzie w Szanghaju. Było to o 123 proc. więcej niż rok wcześniej. W porównaniu ze styczniem dostarczono o 13 proc. więcej samochodów.
Klienci powracają do salonów
Jak wyjaśniają analitycy, poprawa rezultatu możliwa była dzięki szerszemu otwarciu się chińskiej gospodarki po serii lockdownów i restrykcji związanych z pandemią Covid-19. Po odejściu przez władze w Pekinie od kosztownej i wyniszczającej gospodarkę polityki „zero covid” pod koniec ubiegłego roku, Państwo Środka wraca do normalności, a druga na świecie pod względem wielkości gospodarka sygnalizuje mocne odbicie. Wydatki konsumentów powróciły do „normy”, a obniżki cen aut zachęciły szersze grono nabywców do odwiedzenia salonów samochodowych.
Prognoza CPCA zakłada, że w lutym sprzedaż hurtowa nowych samochodów osobowych w Chinach wzrosła o 30 proc. w ujęciu miesięcznym osiągając pułap 500 tys. sztuk.