
Komisja Europejska poinformowała, że firmy takie jak Twitter, Apple, Alphabet, Meta Platform, TikTok czy Snapchat, będą musiały spełnić dodatkowe wymagania wynikające z nowej ustawy o usługach cyfrowych.
Zasady obejmują ograniczenia dotyczące wykorzystywania wrażliwych danych, takich jak rasa lub religia, zakaz kierowania reklam do nieletnich czy blokowanie praktyk, które zmuszają użytkowników do wyrażenia zgody na śledzenie online.
Wszystkie strony internetowe będą podlegać odpowiedzialności w ramach pakietu ustawy o usługach cyfrowych, ale platformy z ponad 45 milionami użytkowników będą musiały przestrzegać surowszych zasad.
Twitter może mieć największe trudności z przestrzeganiem nowych przepisów po tym, jak prezes Elon Musk przeprowadził masowe zwolnienia w Europie i na całym świecie. Komisarz ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton przekazał, że UE przeprowadzi w czerwcu na Twitterze test warunków skrajnych.