Zachęć klienta oryginalnym przekazem

opublikowano: 20-02-2019, 22:00

Innowacje zmieniają oblicze content marketingu. Jednak pojedyncze działania nie dadzą tyle, co strategia

Obecnie marketing treści (ang. content marketing) jest postrzegany jako strategia pozwalająca na pozyskiwanie klientów za pomocą publikowania atrakcyjnych dla nich treści. Bazuje przede wszystkim na budowaniu relacji z konsumentami poprzez wchodzenie z nimi w interakcję. Jednak najważniejszym jej aspektem jest korzyść, która powinna być widoczna zarówno z perspektywy firmy (np. sprzedaż), jak i potencjalnego klienta (np. zdobycie wiedzy na dany temat).

Rozszerzona rzeczywistość, dzięki opcjom zobrazowania produktu np. w
domu klienta, przekona go do zakupu szybciej niż standardowe wizualizacje —
podkreśla Andrzej Czech, dyrektor ds. operacyjnych i strategii w firmie Sfera
Group.
Zobacz więcej

SIŁA SUGESTII:

Rozszerzona rzeczywistość, dzięki opcjom zobrazowania produktu np. w domu klienta, przekona go do zakupu szybciej niż standardowe wizualizacje — podkreśla Andrzej Czech, dyrektor ds. operacyjnych i strategii w firmie Sfera Group. Fot. Tomasz Walków

Nowe techniki

Narzędzia związanie z tworzeniem marketingu treści wykorzystuje w działaniach promocyjnych większość polskich firm. Służą one przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki, ale i zachęcania konsumentów do zakupu produktu lub usługi. Do tej pory za najskuteczniejsze uznawano artykuły eksperckie i informacje publikowane na serwisach zewnętrznych (tak wynika z danych Iab Polska), przede wszystkim ze względu na wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek, takich jak Google. W dobie rozwoju nowych technologii nie sposób jednak nie wspomnieć o całkiem nowych narzędziach content marketingowych, które pozwalają na tworzenie coraz bardziej zaskakujących, ale przede wszystkim angażujących przekazów.

Zdaniem Andrzeja Czecha, dyrektora ds. operacyjnych i strategii w firmie Sfera Group, jednym z takich narzędzi jest rozszerzona rzeczywistość (AR). Dzięki możliwości zobrazowania obecności danego produktu w określonym przez konsumenta obszarze (np. w jego domu) może ona przekonać go do zakupu szybciej niż standardowe wizualizacje. Z tym stwierdzeniem zgadza się Maja Sypniewska, specjalistka ds. PR marki Rosenthal, której zdaniem zastosowanie AR będzie miało szczególne znaczenie w branży wnętrzarskiej.

Jak zauważa Sylwia Kocon, dyrektor marketingu w firmie OSM Piątnica, chodzi o to, że rozszerzona czy wirtualna rzeczywistość wpływa bezpośrednio na emocje konsumentów, co sprawia, że ci choć przez chwilę skupiają uwagę wyłącznie na prezentowanym przekazie — co w dzisiejszych czasach jest nie lada osiągnięciem. Warto mieć jednak na uwadze to, że wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań nie jest równoznaczne z tworzeniem wartościowych treści.

Analizuj ścieżki zakupowe

Należy podkreślić, że nawet najlepsze treści nie będą w stanie zainteresować potencjalnych kupujących, jeśli firma nie będzie miała strategii. Odpowiednie zaplanowanie działań marketingu treści, zdaniem Mai Sypniewskiej, pozwala wyeliminować chaos i określić, czy firma podąża w dobrym kierunku. Podstawą do jej zbudowania powinny być chociażby badania rynkowe. Natomiast według Andrzeja Czecha, firmy tworzące strategię powinny dokładnie zbadać zachowania konsumentów, np. analizując ich ścieżki zakupowe.

Ponadto warto pamiętać — jak zaznacza Artur Wasążnik, dyrektor ds. handlu i marketingu w firmie Comforteo — o wytypowaniu konkretnych produktów, które w danym czasie mają być wypromowane, oraz o określeniu celów, które firma zamierza osiągnąć. Po stworzeniu interesującego, wyróżniającego się wśród innych treści przekazu marketingowego, konieczne będzie odpowiednie wypromowanie go. Co nie jest łatwe, bo — jak zauważa Artur Wasążnik — żyjemy w czasach nadmiaru informacji. Poza standardowymi kanałami dotarcia do odbiorców, warto postawić na gamę dodatkowych rozwiązań. Tu warto wziąć pod uwagę takie opcje, jak współpraca z blogerami i influencerami, cykliczne reklamy w strategicznie ważnej prasie i udział w wydarzeniach branżowych. Konieczne będą zoptymalizowane działania w mediach społecznościowych. Te ostatnie są szczególnie istotne, ponieważ content marketing opiera się na założeniach tzw. marketingu wirusowego. Według niego klienci sami będą dzielić się informacjami na temat danej marki. Warto więc zadbać o to, by były one pozytywne i wartościowe. Przykładowo na Linkedin — zawodowo-biznesowym portalu społecznościowym — najważniejszą rekomendacją dla użytkowników serwisu są wpisy umieszczane nie przez firmy, tylko osoby trzecie.

— Oznacza to, że skuteczne promowanie treści na tym portalu jest możliwe głównie poprzez udostępnianie ich innym osobom w sieci kontaktów, a także przez prowadzenie aktywnego dialogu reprezentantów firmy w społecznościach i grupach poświęconych tematyce danej branży — podsumowuje Andrzej Czech.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy