Ze starego Action niewiele zostało? DM PKO BP radzi "sprzedaj"

opublikowano: 05-04-2016, 12:31

Analitycy Domu Maklerskiego PKO BP nie mają dobrego zdania o atrakcyjności akcji Action. Przyszłość spółki widzą w ciemnych barwach.

Autorzy raportu podkreślają, że słaby 2015 r. obnażył trudności prowadzenia biznesu w zmienionych warunkach rynkowych: wprowadzeniu mechanizm odwróconego VAT, spadku sprzedaży w eksporcie, słabym popycie krajowym, umocnieniu dolara do złotego. Ich zdaniem, czynniki te będą trwale oddziaływać na marże w 2016 r.

Ponadto, ich zdaniem firma ma strukturalne problemy jakościowe, czego przejawami są utrata kontraktu z HP, słabsza kondycja marek własnych, mniejsza ilość przetargów, niższa sprzedaż w kanale telco, konieczność ratowania się wolumenami w detalu.

Wszystkie te czynniki, ich zdaniem, urealniły potencjał wynikowy spółki. DM PKO BP prognozuje 21 mln zł zysku netto spółki w 2016 r., po 23 mln zł zysku w 2015 r. i 70 mln zł w 2014 r. Rekomendacja brzmi "sprzedaj", a cena docelowa to 14,1 zł.

"W 2016 r. spodziewamy się kontynuacji negatywnych trendów, wyjątkowo słaby może okazać się I kwartał 2016 oraz drugi kwartał sezonowo najgorszy, gdzie baza marży brutto jest wysoka, a widoczny będzie jeszcze efekt odwróconego VAT. W I półroczu 2016 spodziewamy się wyniku 0+, w drugim półroczu Action będzie gonić wyniki. Ryzykiem pozostają wysokie kursy walutowe EUR i USD do złotówki, oraz potencjalny wpływ podatku od sieci handlowych na Sferis, który generuje 400 mln zł sprzedaży" - napisano w raporcie.

Eksperci spodziewają się istotnie niższych wolnych przepływów pieniężnych, które pozwolą na m.in. wypłatęj dywidendy (za 2015 r. 17 mln zł, czyli 1 zł na akcję). 

Na otarcie łez 1 PLN dywidendy z „zysku” za 2015 (yield 6%)

"Wysokie zadłużenie netto/EBITDA na poziomie 4,4x szybko nie wróci do bezpiecznych poziomów. Ze „starego” Action pozostał utrzymany na przyzwoitym poziomie cykl konwersji gotówki (24 dni)" - napisano w raporcie.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane