IAR: "Życie Warszawy" pisze, że coraz więcej firm chce sponsorować piesze pielgrzymki. W tym roku warszawskich pątników wspierają firmy farmaceutyczne oraz dilerzy samochodów.
"Dzięki darczyńcom trudy pielgrzymowania stają się łatwiejsze" - tłumaczy ks. Jan Oleszko przygotowujący najstarszą w Polsce Warszawską Pieszą Pielgrzymkę Grup "17-tych". Ks. Bogdan Bartołd, organizator stołecznej pielgrzymki akademickiej, wskazuje na bardziej wymierne korzyści. Jak podkreśla, dzięki sponsorom suma, jaką wpłaca pielgrzymujący, nie zmienia się od trzech lat. Nie oznacza to jednak , że tegoroczni pielgrzymi będą poddani nachalnej reklamie. Firmy nie będą mogły umieszczać banerów ani plakatów. Jeden ze sponsorów umieści swoje logo na samochodach, pozostali zadowolą się rozdawanymi pielgrzymom materiałami promocyjnymi. Liczą też na zaistnienie w mediach przy okazji relacji prasowych. Jak zaznaczają rozmówcy "Życia Warszawy" firmy sponsorujące pielgrzymki muszą szanować zasady etyki chrześcijańskiej. Niektóre oferty trzeba odrzucać - w tym roku pielgrzymkę chciał sponorować producent środków antykoncepcyjnych.