11 bit studios podpisało umowę nabycia 40 proc. udziałów w Fool’s Theory od Jakuba Rokosza i Krzysztofa Mąki – dotychczasowych, jedynych właścicieli tego podmiotu.
Giełdowa spółka zapłaci za nabywane aktywa gotówką, w dwóch transzach. Pierwsza, w kwocie prawie 2,62 mln zł, zostanie uregulowana w ciągu 10 dni roboczych od podpisania umowy. Druga zostanie zapłacona po siedmiu miesiącach po premierze rynkowej gry „Vitriol”. Fool’s Theory jest producentem tej gry, a 11 bit studios jej wydawcą. Wartość drugiej transzy płatności będzie mieściła się w przedziale 1,57-3,67 mln zł. O ostatecznej kwocie zdecydują przychody ze sprzedaży „Vitriola” oraz recenzje, jakie zbierze tytuł w systemie Steam Reviews w ciągu sześciu miesięcy od premiery.
- 11 bit studios historycznie zawsze stawiało na rozwój organiczny a nasze dotychczasowe wyniki finansowe i to w jakim miejscu obecnie jesteśmy jako studio deweloperskie dowodzą, że była to słuszna strategia. Niemniej, jesteśmy już na tyle dojrzałą organizacją, że możemy dodatkowo przyspieszyć nasz rozwój łącząc siły z innymi podmiotami – tłumaczy transakcję Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
Jakub Rokosz, który stoi na czele Fool’s Theory wskazuje na motywy, dla których bielska spółka zdecydowała się na związek kapitałowy z 11 bit studios.
- Przede wszystkim, to co uderzyło mnie na początku, kiedy się poznaliśmy, to nasze bardzo podobne podejście do pracy. Wyznajemy podobną filozofię tworzenia i wartości, którymi kierujemy się w kreacji gier. Nasza specjalizacja i doświadczenie to gry narracyjne, w których historia niesie ze sobą głębsze przesłanie. To się doskonale łączy z 11 bitową filozofią meaningful games - twierdzi Jakub Rokosz.
- Nawet mentalność, czy specyfika zespołów jest w obu ekipach bardzo podobna. Nadajemy na tych samych falach. Natomiast w połączeniu, w efekcie synergii, chodzi też o obustronne uzupełnienie możliwości - dodaje Przemysław Marszał.
Zwraca uwagę, że Fool’s Theory ma doświadczenie w tworzeniu gier RPG.
- My tego nie mamy, ale mamy za to prężną machinę marketingowo-wydawniczą. To doskonałe uzupełnienie dla projektu “Vitriol”. Natomiast długoterminowo wyobrażam sobie, jak można połączyć wiedzę o tworzeniu rozbudowanych RPG-ów z oryginalnymi IP 11 bit studios mówi prezesl giełdowej firmy.
Fool’s Theory działa od 2018 roku i zatrudnia obecnie około 60 osób. Studio w przeszłości brało m.in. udział w produkcji takich gier jak „Baldur’s Gate” czy ostatnio „Outriders”. Ma na koncie również, pozytywnie przyjętą przez rynek własną produkcję – grę „Seven”. W 2020 r. wypracowało 4,55 mln zl przychodów i 1 mln zł zysku netto.
Współpraca operacyjna 11 bit studios i Fool’s Theory trwa od ponad dwóch lat. Giełdowa spółka jest, jak wspomniano wcześniej, wydawcą gry o roboczej nazwie „Vitriol” tworzonej przez firmę z Bielska Białej. Do tej pory ujawniono jedynie, że „Vitriol” będzie grą z gatunku RPG oraz, że jego budżet produkcyjny jest większy niż „Frostpunka”, który kosztował około 10 mln zł (bez kosztów marketingu).
11 bit studios w komunikacie przypomina, że oprócz nabycia części udziałów Fool’s Theory, jako wydawca inwestuje w produkcję gry “Vitriol” ponad 17 mln zł.