11 bit studios poprawił wyniki w I kw.

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2022-05-25 17:34

Przychody i zyski producenta gier w pierwszym kwartale okazały się wyższe niż rok wcześniej.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W I kw. 2022 r. zysk netto 11 bit studios wzrósł do 3,77 mln zł z 3,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się do 3,75 mln zł z 3,4 mln zł, a przychody do 17,75 mln zł z 14,84 mln zł.

11 bit studios poinformował w komunikacie, że za solidne, lepsze od zakładanych w budżecie, wyniki I kw. odpowiadała, podobnie jak we wcześniejszych okresach, bardzo dobra monetyzacja całego portfolio gier własnych spółki.

„Na szczególne wyróżnienie zasługuje doskonała sprzedaż „This War of Mine” na przełomie lutego i marca gdy w reakcji na napaść Rosji na Ukrainę zdecydowaliśmy, że całość przychodów ze sprzedaży tego tytułu w tym okresie przekażemy na rzecz Ukraińskiego Czerwonego Krzyża. Akcja spotkała się z bardzo pozytywną reakcją środowiska graczy i mediów, nie tylko branżowych, na całym świecie” — komentuje cytowany w komunikacie Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.

Podkreśla, że na wynik netto wpływ miała niegotówkowa rezerwa (0,83 mln zł) utworzona w związku z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym na lata 2021-25 oraz darowizna dla Ukraińskiego Czerwonego Krzyża (3,68 mln zł).

Pozytywny wpływ na przychody spółki w I kw. miały też tytuły z wydawnictwa, na czele z „Moonlighterem” i „Children of Morta”. Sprzedaż drugiego tytułu zauważalnie wsparło udostępnienie graczom trybu kooperacji, co nastąpiło 14 lutego. W skali całego kwartału przychody ze sprzedaży gier zewnętrznych odpowiadały za 23 proc. łącznych przychodów spółki.

„Kondycja finansowa spółki, mierzona wielkością posiadanych zasobów pieniężnych, uległa kolejny kwartał z rzędu poprawie, mimo rosnących wydatków na nowe gry, presji na wynagrodzenia i wzrostu kosztów bieżącej działalności, co było oczywiście pochodną rosnącej inflacji” — poinformowała spółka.

Na koniec marca łączna wartość aktywów finansowych 11 bit studios, tj. gotówki na rachunkach bankowych plus bezpiecznych instrumentów finansowych, wynosiła 107,8 mln zł, czyli była większa niż na koniec 2021 r.

W pierwszym kwartale wydatki produkcje gier wyniosły 9,5 mln zł.

Na koniec marca 11 bit studios zatrudniał bądź współpracowała ze 222 osobami. Do końca roku lista zatrudnionych powinna wydłużyć się do ok. 250 osób i rosnąć dalej w kolejnych okresach.