42 mln euro z UE dla Konina na nowy most i drogę

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-04-2005, 14:21

42 mln euro ze środków Unii Europejskiej otrzyma Konin (Wielkopolskie) na budowę drugiego mostu na Warcie oraz modernizację miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 Bydgoszcz - Ostrów Wlkp., przechodzącej przez miasto.

42 mln euro ze środków Unii Europejskiej otrzyma Konin (Wielkopolskie) na budowę drugiego mostu na Warcie oraz modernizację miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 Bydgoszcz - Ostrów Wlkp., przechodzącej przez miasto.

    Władze Konina, po trzech latach starań, podpisały z ministrem infrastruktury Krzysztofem Opawskim umowę nadofinansowanie ze środków unijnych tej inwestycji - poinformował w środę PAP rzecznik prasowy prezydenta Konina Maciej Błaszczyk.

    Koszt budowy nowego mostu i gruntownej modernizacji miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 szacuje się na ok. 200 mln zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju  Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport (SPOT) zapewnia 75 proc. potrzebnej kwoty. Reszta, czyli 50 mln zł, będzie wkładem własnym samorządu, pochodzącym z zaciągniętego na ten cel kredytu.

    Prace budowlane powinny rozpocząć się w drugiej połowie tego  roku. Ich zakończenie planowane jest na 2007 rok. "Podpisanie umowy na dofinansowanie inwestycji pozwoli władzom Konina na uruchomienie procedur przetargowych, w efekcie których zostanie wyłoniony główny wykonawca oraz inżynier projektu" - powiedziałBłaszczyk.

    Dodał, że o konieczności tej inwestycji w mieście mówiło się już od wielu lat. Przez Konin prowadzą dwie ważne, coraz bardziej zatłoczone, tranzytowe drogi krajowe: nr 25 z Bydgoszczy do Ostrowa Wlkp. i droga nr 92 z Konina do Wrześni,  która jest drogą alternatywną dla płatnej autostrady A2. W centrum miasta, na odcinku około dwóch kilometrów, obie drogi biegną tą samą ulicą i przez ten sam, jedyny most. W tej sytuacji zwykła kolizja czy wypadek drogowy powoduje korki i paraliż komunikacyjny miasta.

    Według prezydenta Konina Kazimierza Pałasza, najefektowniejszy będzie północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na pylonach. W opinii Pałasza, wybrano taki projekt mostu, który może się podobać, a przy tym jest tani w eksploatacji.

    "Jego konstrukcja nie wymaga cyklicznego remontowania, ponieważ nie posiada praktycznie żadnych elementów stalowych" - wyjaśnił Pałasz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane