Notowana na NYSE spółka otwiera w Warszawie centrum BPO. Inwestycja sięgnie ponad 10 mln zł.
Accenture, międzynarodowa firma świadcząca usługi z zakresu doradztwa biznesowego, rozwiązań informatycznych i outsourcingu, rozwija w Polsce ten trzeci rodzaj działalności. Spółka otwiera w Warszawie centrum BPO (usług), w którym początkowo pracować będzie 300 osób.
— To może być centrum kompetencyjne, które przejmie część zdalnej obsługi klientów od placówek Accenture w Europie Środkowej oraz zajmie się klientami obsługiwanymi korporacyjnie — ocenia specjalista z branży.
Nieoficjalnie wiadomo, że firma zamierza podać szczegóły projektu w pierwszej dekadzie czerwca. Projekt obsługiwany jest przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIIZ).
Accenture oferuje outsourcing aplikacji, infrastruktury technologicznej, zarządzania zasobami ludzkimi, finansów, księgowości i zarządzania łańcuchem dostaw.
— Wartość tej inwestycji zależy od tego, jaka część zatrudnionych będzie się zajmować obsługą informatyczną, a jaka — finansową. Można jednak przyjąć, że średni koszt utworzenia jednego miejsca pracy w takim centrum to 20 tys. zł, czyli cała inwestycja wyniosłaby 6 mln zł — mówi rozmówca „PB”.
Jednak porównując ten projekt inwestycją Shell Polska, który w Zabierzowie otworzy kosztem 27 mln zł centrum finansowo-księgowe zatrudniające 800 osób, Accenture może zainwestować w pierwszym etapie ponad 10,1 mln zł. Shell uzyskał na inwestycję wsparcie od państwa, a współpraca Accenture z PAIIZ świadczy, że także ten inwestor liczy na pomoc publiczną.
— Na razie nie możemy udzielać żadnych informacji — mówi Halina Frańczak, szefowa działu komunikacji w Accenture.
Firma zatrudnia w Polsce niemal 600 osób. W 2005 r. polski dział miał 350 mln zł przychodów.