Wynikająca z ceny sprzedaży akcji kapitalizacja rynkowa spółki wyniesie 44 mld zł.



Polski gigant e-commerce emituje 23.255.814 nowych akcji. Spodziewa się uzyskać z ich sprzedaży wpływy brutto w wysokości około 1,0 mld zł nrutto (900 mln zł netto). Pieniądze te pójdą na zmniejszenie zadłużenia.
W ofercie akcje sprzedadzą także dotychczasowi akcjonariusze - w sumie to 190 mln istniejących akcji. Free float wyniesie 20,9 proc. (przed wykonaniem Opcji Dodatkowego Przydziału).
Po zakończeniu oferty akcje posiadane przez większościowych akcjonariuszy zostaną objęte umową zakazującą sprzedaży tych akcji (lock-up) przez okres 180 dni od pierwszego dnia notowania akcji spółki na GPW (z zastrzeżeniem pewnych zwyczajowo stosowanych wyjątków opisanych w prospekcie).
Ponadto akcje będące w posiadaniu dyrektorów i członków wyższej kadry kierowniczej spółki oraz posiadaczy akcji przyznanych w ramach Programów Inwestycyjnych Grupy po przeprowadzeniu oferty będą również objęte zakazem sprzedaży przez okres 360 dni od pierwszego dnia notowania akcji spółki na GPW. Przewidywany pierwszy dzień notowania i obrotu akcjami na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie to 12 października 2020 r.
Inwestorom detalicznym przydzielonych zostanie 9,3 mln akcji, a instytucjonalnym 236 mln.