Alibaba chce wejść na giełdę w Hongkongu

opublikowano: 25-07-2019, 14:09

Chiński gigant e-commerce, Alibaba Holding Group zamierza wprowadzić swoje akcje na parkiet w Hongkongu. Zdaniem analityków, może to zachęcić inne spółki z Państwa Środka do podobnego ruchu.

Przed niemal pięcioma laty walory Alibaby wprowadzone zostały do notowań na nowojorskiej giełdzie. W ramach oferty IPO firma pozyskała rekordową kwotę 25 mld USD. 

Alibaba Group Holding
Zobacz więcej

Alibaba Group Holding fot. Bloomberg

Jednym z powodów chęci „podwójnego” notowania być może jest wojna handlowa prowadzona przez administrację prezydenta Donalda Trumpa z Pekinem.

Z tego, co widzimy w przypadku Huawei, a wcześniej ZTE, Stany Zjednoczone zdecydowanie wydają się mieć problemy z Chinami i postępem technologicznym – powiedział Kevin Leung, dyrektor wykonawczy strategii inwestycyjnych w Haitong International Securities.

Dodaje, że postępowanie Waszyngtonu wobec chińskich firm i plany Alibabay mogą skłonić inne duże firmy zza Wielkiego Muru na wejście na parkiet w Hongkongu. Chodzić może o takich gigantów jak JD.com, CTrip czy Baidu, których papiery znajdują się w obrocie na amerykańskiej giełdzie technologicznej Nasdaq.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, CNBC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy