Ant Group może przekształcić się w holding finansowy

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 29-12-2020, 20:52

Ant Group, bohater rekordowej w skali świata oferty IPO, którego wejście na parkiet zostało zablokowane przez chińskie władze, rozważa różne opcje mogące zdobyć przychylność regulatorów, donosi Reuters.

fot. Shu Zhang/Reuters/Forum
fot. Shu Zhang/Reuters/Forum

Fintech, za którym stoi miliarder Jack Ma (założyciel i główny udziałowiec Alibaba Group Holding, największego chińskiego przedsiębiorstwa e-commerce) zapewne musiał będzie się poddać wywieranej na niego presji i zmienić strukturę funkcjonowania. Według źródeł agencyjnych, organy regulacyjne, głównie bank centralny, chcą, aby Ant przetransformował swoje firmy zajmujące się zarządzaniem majątkiem i dystrybucją ubezpieczeń, a także mniejszościowego internetowego pożyczkodawcę MYbank, w finansową spółkę holdingową.

Niejasna pozostaje przy tym kwestia Alipay, działu płatności Ant, który został uruchomiony w 2004 r. i jest drugim co do wielkości generatorem przychodów dla grupy po kredytach konsumenckich. Nie wiadomo, czy również ten podmiot miałby trafić do holdingu.

Według agencji Reuters, Ludowy Bank Chin stwierdził, że Ant opracowuje plan utworzenia holdingu finansowego i że firma powinna zagwarantować, że wszystkie jej operacje finansowe zostaną objęte nadzorem regulacyjnym.

Eksperci wskazują, że przemianowanie na holding finansowy obniżyłoby wycenę Ant do poziomu około 315 mld USD w trakcie debiutu giełdowego (akcje miały wejść do obrotu na parkietach w Szanghaju i Hongkongu). Spadek wynikałby z faktu, że Ant byłby dostawcą technologii dla instytucji finansowych, a nie stricte firmą finansową.

Największa w historii oferta IPO przyniosła Ant Group około 34,5 mld USD.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane