Wrogowie z czasów pierwszych komputerów osobistych stwierdzili, że w erze mobilnej będą współpracować.
Apple, producent popularnych iPhone’ów i iPadów oraz IBM, producent sprzętu komputerowego i dostarczyciel serwerów, ogłosili wyłączne partnerstwo, dzięki któremu oba koncerny chcą zmienić usługi mobilne dla przedsiębiorstw.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Wrogowie z czasów pierwszych komputerów osobistych stwierdzili, że w erze mobilnej będą współpracować.
Apple, producent popularnych iPhone’ów i iPadów oraz IBM, producent sprzętu komputerowego i dostarczyciel serwerów, ogłosili wyłączne partnerstwo, dzięki któremu oba koncerny chcą zmienić usługi mobilne dla przedsiębiorstw.
Prezesi na spacerze, a jeszcze 30 lat temu IBM i Apple były największymi wrogami fot. Apple/Paul Sakuma
None
None
W komunikacie czytamy, że chodzi o stworzenie nowej klasy aplikacji biznesowych, wykorzystujących to, co oferują IBM i Apple.
Umowa jest mocnym ruchem Apple, który chce rozszerzyć zasięg iPhone’a i iPada w świecie biznesu, czyli poza jego tradycyjną bazę konsumentów. Z kolei IBM chce lepiej wykorzystać swoje usługi i oprogramowania biznesowe na urządzeniach mobilnych, coraz chętniej używanych przez pracowników.
Takie partnerstwo jest kolejnym dowodem na to, że w świecie wielkiego biznesu zawsze wszystko jest możliwe. Jeszcze trzy dekady temu jakakolwiek współpraca pomiędzy Apple i IBM byłaby nie do pomyślenia. Oba koncerny ostro rywalizowały na rynku komputerów osobistych, a do kanonu reklamy przeszedł słynny spot Macintosha, uderzający w komputery IBM.
- W 1984 r. byliśmy konkurentami. W 2014 r. nie sądzę, by można znaleźć dwie bardziej uzupełniające się firmy - powiedział Tim Cook, szef Apple, a prezesa IBM Virginia Rometty potwierdziła jego słowa.
Nowe aplikacje biznesowe mają korzystać z usług dostarczanych przez IBM w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania i big data. Apple podaje także, że usługi IBM w chmurze zostaną zoptymalizowane dla iOS.
Serwis technologiczny TechCrunchpodkreśla, że BlackBerry, który w ostatnich latach żył dzięki klientom korporacyjnym, ma powód do przerażenia. Apple i IBM klientów będą szukać w pierwszej kolejności w takich branżach jak handel, opieka zdrowotna, bankowość, turystyka, telekomunikacja i ubezpieczenia.
Rynek entuzjastycznie zareagował na doniesienia o współpracy. IBM i Apple zyskiwały w handlu posesyjnym po blisko 2 proc.