Apple i IBM łączą siły

ŁO
opublikowano: 16-07-2014, 09:09

Wrogowie z czasów pierwszych komputerów osobistych stwierdzili, że w erze mobilnej będą współpracować.

Apple, producent popularnych iPhone’ów i iPadów oraz IBM, producent sprzętu komputerowego i dostarczyciel serwerów, ogłosili wyłączne partnerstwo, dzięki któremu oba koncerny chcą zmienić usługi mobilne dla przedsiębiorstw.  

Prezesi na spacerze, a jeszcze 30 lat temu IBM i Apple były największymi wrogami fot. Apple/Paul Sakuma
Prezesi na spacerze, a jeszcze 30 lat temu IBM i Apple były największymi wrogami fot. Apple/Paul Sakuma
None
None

W komunikacie czytamy, że chodzi o stworzenie nowej klasy aplikacji biznesowych, wykorzystujących to, co oferują IBM i Apple.  

Umowa jest mocnym ruchem Apple, który chce rozszerzyć zasięg iPhone’a i iPada w świecie biznesu, czyli poza jego tradycyjną bazę konsumentów. Z kolei IBM chce lepiej wykorzystać swoje usługi i oprogramowania biznesowe na urządzeniach mobilnych, coraz chętniej używanych przez pracowników. 

Takie partnerstwo jest kolejnym dowodem na to, że w świecie wielkiego biznesu zawsze wszystko jest możliwe. Jeszcze trzy dekady temu jakakolwiek współpraca pomiędzy Apple i IBM byłaby nie do pomyślenia. Oba koncerny ostro rywalizowały na rynku komputerów osobistych, a do kanonu reklamy przeszedł słynny spot Macintosha, uderzający w komputery IBM. 

- W 1984 r. byliśmy konkurentami. W 2014 r. nie sądzę, by można znaleźć dwie bardziej uzupełniające się firmy - powiedział Tim Cook, szef Apple, a prezesa IBM Virginia Rometty potwierdziła jego słowa.  

Nowe aplikacje biznesowe mają korzystać z usług dostarczanych przez IBM w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania i big data. Apple podaje także, że usługi IBM w chmurze zostaną zoptymalizowane dla iOS.

Serwis technologiczny TechCrunch podkreśla, że BlackBerry, który w ostatnich latach żył dzięki klientom korporacyjnym, ma powód do przerażenia. Apple i IBM klientów będą szukać w pierwszej kolejności w takich branżach jak handel, opieka zdrowotna, bankowość, turystyka, telekomunikacja i ubezpieczenia.

Rynek entuzjastycznie zareagował na doniesienia o współpracy. IBM i Apple zyskiwały w handlu posesyjnym po blisko 2 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane