Udział Apple w chińskim rynku skurczył się do 14 proc. w drugim kwartale, jak wynika z raportu. W pierwszych trzech miesiącach roku był na poziomie 15 proc., a między kwietniem a czerwcem 2023 r. odpowiadał za 16 proc.
Producent iPhone’ów był w drugim kwartale ubiegłego roku trzecim co do wielkości sprzedawcą smartfonów w Chinach, teraz jest na szóstym miejscu z ok. 9,7 mln dostaw.
Chińscy producenci coraz lepsi
“To pierwszy kwartał w historii, kiedy krajowi dostawcy zdominowali wszystkie pięć czołowych pozycji” - stwierdził Lucas Zhong, analityk Canalys.
“Strategie chińskich dostawców dotyczące produktów z wyższej półki i ich zażyła współpraca z firmami w lokalnych łańcuchach dostaw zaczynają przynosić efekty (...). Najnowszy Magic V3 chińskiej firmy Honor wykorzystuje GenAI i znacznie poprawił przystępność swoich funkcji dla użytkowników” - dodał Zhong.
Ekspert zwrócił uwagę, że Apple mierzy się z “wąskim gardłem” na rynku w Chinach, ponieważ stara się “ustabilizować ceny detaliczne i marże partnerów handlowych”.
