W 2006 roku Bank BPH SA zamierza osiągnąć 15% udział w rynku kredytowym w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Natomiast liczba wydanych kart kredytowych w przyszłym roku ma wzrosnąć do około 600 tys., powiedział w piątek wiceprezes BPH Wojciech Sobieraj.
„Naszym celem jest osiągnąć 15% udziału w rynku kredytowym MSP już w 2006 roku. Pomoże nam w tym uruchomienie nowej oferty dla tego segmentu – m.in. wprowadzamy właśnie usługę szybkich kredytów dla firm” – powiedział Sobieraj podczas konferencji prasowej.
Bank szacuje liczbę MSP w Polsce w tym roku na 1,8 mln, z czego BPH obsługuje 200 tys.
Bank ma obecnie ponad 500 placówek w kraju i ok. 700 doradców klientów biznesowych, którzy na co dzień wyłącznie ich obsługują, dodał wiceprezes.
„W 2004 roku zauważyliśmy znaczną poprawę jakości portfela tzw. nieregularnego. Wśród dużych banków problem ‘złych’ kredytów spadł w ostatnim okresie z około 30% do około 20% w sektorze MSP” – powiedział także Sobieraj.
Wiceprezes szacuje również, że do końca roku liczba wydanych kart kredytowych przez bank wzrośnie do 200 tys. Na początku sierpnia liczba ta wynosiła 169 tys.
„W przyszłym roku oczekujemy potrojenia wydawanych kart, tak by osiągnąć poziom około 600 tys. i zająć drugie miejsce tuż za Citibankiem Handlowym” – powiedział Sobieraj.
Grupa Banku BPH miała 423,98 mln zł zysku netto w pierwszej połowie 2004 roku wobec 204,56 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody odsetkowe grupy wyniosły w tym okresie 1246,53 mln zł wobec 1249,05 mln zł.


