Bank Pocztowy chce mieć 2,4 tys. okienek bankowych do końca 2008 r.

DI, PAP
opublikowano: 08-11-2007, 21:00

Bank Pocztowy zamierza rozbudowywać obsługę swoich produktów w okienkach pocztowych, do końca 2008 r. sieć okienek bankowych na  poczcie ma wzrosnąć do 2,4 tys. z obecnych 831 - poinformował podczas czwartkowej konferencji prasowej prezes Banku Pocztowego Piotr Kamiński.

Na koniec III kwartału br. wynik netto Banku Pocztowego wyniósł ok. 27 mln zł, o 32,8 proc. więcej niż na koniec września 2006 r.

"Tworzymy stanowiska finansowe na poczcie dla masowych klientów w najdalszych rejonach Polski" - dodał Kamiński. Jego zdaniem, rozwijanie współpracy banku z Pocztą Polską (która ma 75 proc. akcji Banku Pocztowego) jest szansą dla restrukturyzacji samej Poczty, a projekt bankowości detalicznej tworzy infrastrukturę z sprzedaży produktów finansowych. Kamiński podkreślił, że Poczta Polska musi się restrukturyzować ze względu na zbliżającą się liberalizację rynku usług pocztowych w 2013 r.

Po wdrożeniu systemu bankowości internetowej, która ma obecnie 12 tys. klientów, Bank Pocztowy zamierza rozwijać bankowość mobilną, dostępną przez telefon komórkowy.

W stanowiskach finansowych na poczcie mają być sprzedawane proste produkty finansowe jak konta, lokaty, fundusze inwestycyjne TFI PKO (PKO BP ma 25 proc. plus jedna akcja Banku Pocztowego). W okienkach tych są też dostępne wypłaty z kart płatniczych przy wykorzystaniu terminali POS.

Celem banku jest "ubankowienie grupy ok. 30 proc. społeczeństwa, które dotychczas nie korzysta z usług bankowych" - powiedział Kamiński. "Możemy być obecni tam, gdzie innym się nie będzie opłacało" - dodał. Zapewnił przy tym, że pomimo takiej misji, podobnej do wszystkich banków pocztowych na świecie, bank zamierza być rentowny. Obecnie zwrot na kapitale wynosi prawie 15 proc.

Bank Pocztowy zamierza dalej rozwijać swoją współpracę z PKO BP i do tego jest przygotowana struktura banku. Kamiński przyznał jednak, że ze względu na różnice w wielkości Banku Pocztowego i PKO BP, niekiedy negocjacje ze znacznie większym PKO BP są utrudnione.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Bank Pocztowy chce mieć 2,4 tys. okienek bankowych do końca 2008 r.