Biedronka zwiększa udziały rynkowe i przychody. Rynek pozostaje konkurencyjny

WST, PAP Biznes
opublikowano: 2025-10-30 11:25

Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, zwiększa udziały rynkowe w Polsce mimo rosnącej konkurencji i spowolnienia konsumpcji. Spółka zapowiada dalszy rozwój sieci i poprawę efektywności kosztowej, koncentrując się na utrzymaniu pozycji lidera cenowego.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Polski rynek pozostaje bardzo konkurencyjny. (…) Działamy w warunkach niskiej inflacji koszyka w porównaniu z nadal wysoką inflacją kosztów, co oznacza, że wszyscy gracze są pod większą presją, a to naprawdę nasila konkurencję na rynku – powiedziała w czwartek Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowy Jeronimo Martins Group.

Biedronka zyskuje udziały rynkowe

Jak wskazała Virginii, Biedronka nadal zwiększa udziały w rynku. Z danych GfK wynika, że do sierpnia udział sieci wzrósł o 0,2 pkt proc., a we wrześniu – szacuje Virginíi – wzrost mógł być jeszcze wyższy.

Konsumenci pozostają jednak ostrożni i niechętnie sięgają po droższe produkty spożywcze.

Skupienie na sprzedaży i efektywności

Grupa poinformowała, że priorytetem dla Biedronki pozostaje sprzedaż. W obliczu presji związanej z niską inflacją koszyka, rosnącymi kosztami pracy i słabą dynamiką konsumpcji żywności, sieć zamierza dalej zwiększać efektywność kosztową i wdrażać działania poprawiające wydajność.

Zadowalające wyniki finansowe Biedronki

Przychody Biedronki w III kwartale 2025 r. wyniosły 6,4 mld euro, co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku (7,4 proc. w walucie lokalnej).

Po trzech kwartałach sprzedaż osiągnęła pułap 18,75 mld euro – wzrost o 7,4 proc. rdr i o 5,8 proc. w walucie lokalnej.

Tymczasem sprzedaż LFL w III kwartale wzrosła o 3,6 proc., a po dziewięciu miesiącach – o 1,8 proc.

EBITDA Biedronki po trzech kwartałach wyniosła 1,477 mld euro wobec 1,343 mld euro przed rokiem, a marża EBITDA poprawiła się do 7,9 proc. z 7,7 proc.

Rozwój sieci i inwestycje

Od początku 2025 roku Biedronka otworzyła 111 sklepów i przebudowała 110 lokalizacji. W całym roku sieć planuje otwarcie 130–150 sklepów netto, a program modernizacji obejmie ok. 200 lokalizacji.

W planach jest również uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego.

Rezultaty właściciela

Po trzech kwartałach 2025 roku EBITDA grupy Jeronimo Martins wzrosła o 10,9 proc. rdr do 1,811 mld euro, przy przychodach na poziomie 26,53 mld euro (+7,1 proc. rdr). Natomiast zysk netto jednostki dominującej wyniósł 484 mln euro, co oznacza wzrost o 10 proc. rdr.