Przychody ze sprzedaży amerykańskiego producenta samolotów w pieszym kwartale po wstrzymaniu lotów maszyn serii 737 MAX spadły aż o 35 proc. do 15,75 mld USD i nie sprostały oczekiwaniom analityków, których mediana prognoz zakładała sprzedaż na poziomie 18,55 mld USD. Ujemny wynik netto zamknął się kwotą 2,94 mld USD w porównaniu z zyskiem w II kwartale 2018 r. o wartości 2,20 mld USD.

Przepływy gotówkowe netto miały w drugim kwartale 2019 r. ujemną wartość 1,01 mld USD.
Z kolei łączny całkowity koszt związany z kryzysem wywołanym uziemieniem maszyn 737 MAX po dwóch katastrofach z udziałem tych maszyn wzrósł już do ponad 8 mld USD po tym, jak Boeing ujawnił w ubiegłym tygodniu wypłatę w wysokości 4,9 mld USD, która obejmuje odszkodowanie, które producent musi zapłacić liniom lotniczym za opóźnione dostawy.