Brak reklam = więcej szczęścia

opublikowano: 26-03-2019, 22:00

Reklamy telewizyjne, które pokazują perfekcyjnych ludzi, mogą psuć nam nastroje — napisał MarketWatch.

Jeśli chcesz się z kimś porównywać, to porównuj się wyłącznie z samym sobą sprzed lat — głosi powiedzenie (często cytowane w mediach społecznościowych i podręcznikach motywacyjnych). W kontekście psychologii takie podejście do sukcesu jest zdrowe.

Co z tego, skoro — zdaniem socjologów — współczesny świat staje nam na przeszkodzie. Ostatnio opublikowane badania na temat satysfakcji z życia mogą wyjaśnić odkryty w latach 70. tzw. paradoks Eastelina (od nazwiska Richarda Easterlina, amerykańskiego profesora ekonomii), który polega na tym, że wraz z postępującym wzrostem gospodarczym nie wzrasta średnia odczuwana satysfakcja z życia. Naukowcy z Center for Economic Policy Research postanowili poszukać winnych — przeprowadzili badania z udziałem miliona Europejczyków, którzy wypełniali kwestionariusze satysfakcji z życia przez trzy dekady. Im bardziej się bogacimy, tym więcej oglądamy reklam, a im więcej ich oglądamy, tym bardziej stajemy się nieszczęśliwi — to główny wniosek. Naukowcy zestawili poziom satysfakcji z życia w 27 krajach Starego Kontynentu z danymi na temat rocznych wydatków na reklamę w tych krajach. Okazuje się, że gdy one się zwiększają, satysfakcja z życia spada albo rośnie wolnie.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy