Brokerom przybywa klientów

opublikowano: 09-11-2020, 22:00

Do biur maklerskich wciąż napływają nowi klienci. Wielu z nich wcale nie po to, by handlować akcjami.

Po spadku zainteresowania giełdą w drugim miesiącu wakacji i zawirowaniach związanych z wrześniową akcją zamykania nieaktywnych kont w Pekao, saldo otwarć i zamknięć rachunków maklerskich powróciło w październiku do poziomu z czerwca i lipca. Z danych KDPW wynika, że jest ich obecnie niemal równe 1,3 mln, a to oznacza, że w dziesiątym miesiącu roku otworzono ich o 9,9 tys. więcej niż zamknięto.

Najlepszy bilans października 2020 r. miał mBank, któremu przybyło 3,9 tys. klientów zainteresowanych giełdą. Oznacza to wzrost w ciągu miesiąca o 1,1 proc. Najwyższą dynamiką (2,2 proc.) wykazał się ING Bank Śląski, któremu w liczbach bezwzględnych przybyło 2,7 tys. rachunków maklerskich.

- Koncentrujemy się na działaniach w ramach oferty inwestycyjnej banku, pozycjonując usługę maklerską jako uzupełniającą do oferty funduszy. Klienci, którzy otwierają u nas rachunki maklerskie to osoby szukające za naszym pośrednictwem konkretnych możliwości inwestycyjnych. Sporym popytem cieszą się obligacje dostępne na rynku wtórnym, a wśród nich covidowe papiery BGK, oferujące atrakcyjniejszą rentowność od tradycyjnych papierów skarbowych. Zainteresowanie nimi wyrażają zwłaszcza klienci z segmentów personal banking, private banking i wealth management – komentuje Marcin Słomianowski, dyrektor biura maklerskiego ING Banku Śląskiego.

- Akurat zainteresowania covidowymi obligacjami BGK specjalnie nie zaobserwowałem. Natomiast my jako Alior od kilku miesięcy rozwijamy sprzedaż strukturyzowanych papierów wartościowych i klienci, którzy są zainteresowani takimi inwestycjami – a przy obecnych stopach procentowych coraz więcej jest – muszą otworzyć rachunek maklerski – zaznacza Andrzej Rosłaniec, dyrektor biura maklerskiego Alior Banku.

W październiku Alior sprzedawał certyfikaty odwrotnie zamienne na akcje PKO BP oraz strukturyzowany papier dłużny powiązany z wynikami notowań akcji AstraZeneca, Bayer, Biogen oraz Gilead Sciences. Emitentem obu był Goldman Sachs, zaś Aliorowi przybyło niemal 600 rachunków maklerskich. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się w ciągu miesiąca o 0,7 proc. co jest bliskie dynamice całego rynku Ta wyniosła 0,8 proc.

O 0,6-1 proc. wzrosła liczba użytkowników kont do maklerskich w DM BOŚ, PKO BP, Santanderze i BNP Paribas. Podobnie jak dla Aliora, dla każdej z tych instytucji oznaczało to pozyskanie kilkuset klientów.

- We wrześniu udostępniliśmy możliwość zdalnego otwieranie rachunków klientom banku. Uruchomiliśmy również wirtualny POK, co z kolei ułatwiło dostęp do pełnego zakresu naszych usług przez telefon bez konieczności kontaktu z konkretną placówką. W październiku oba te rozwiązania zaczęły przynosić bardzo pozytywne efekty. W naszym przypadku pozyskiwanie klientów wsparły rozwiązania digitalizacyjne. Czy w skali całego rynku jest podobnie? Myślę, że to raczej kwestia specyficzna dla nas – komentuje Grzegorz Zawada, dyrektor pionu inwestycji i bankowości prywatnej PKO Banku Polskiego.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane