Brown-Forman Polska, dystrybutor wódki Finlandia, chce utrzymać pozycję lidera na polskim rynku importowanych wyrobów spirytusowych - poinformowali we wtorek na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.
"Polska jest drugim po USA rynkiem dla Finlandia Vodka na świecie, z udziałem około 60-proc. w segmencie wódek importowanych. Chcemy wzmocnić pozycję tej marki jako lidera w Polsce" - powiedziała wiceprezes Brown-Forman International Phoebe Wood. Dodała, że strategią Brown-Forman jest przede wszystkim budowanie marek premium oferujących wysokie marże. Nie wyklucza jednak przejęcia marki regionalnej w Polsce.
Wiceprezes Brown-Forman International i dyrektor na Europę Centralną Thomas Hinrichs poinformował zaś, że Brown-Forman oczekuje, iż polscy konsumenci będą coraz bardziej zainteresowani importowanymi alkoholami, dzięki obniżce ich cen po wejściu Polski do UE i redukcji ceł.
Rynku wódki w Polsce szacowany jest na 250 mln litrów, a rynek wódek importowanych stanowi prawie 3 proc. całkowitej ilości wódki.
Brown-Forman International jest producentem, sprzedawcą i dystrybutorem wyrobów spirytusowych premium oraz win. W 2004 roku Brown-Forman Polska zanotowała 44-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego.