Po podbiciu polskiego rynku wódki spółka ostro atakuje rosyjski. I podniosła o 6 proc. tegoroczny plan zysku.
Grupa Central European Distribution Corporation (CEDC), która jest producentem tak znanych wódek jak Absolwent, Żubrówka czy Bols, właśnie sfinalizowała strategiczną inwestycję w Rosji: zakup 42 proc. udziałów Grupy Russian Alcohol. Po wcześniejszym zakupie udziałów w innych rosyjskich firmach z branży alkoholi (Whitehall Group i Parliament) jej łączne inwestycje w Rosji przekroczyły 800 mln USD.
Poza udziałami w Russian Alcohol grupa kupiła też papiery dłużne o wartości 103,5 mln USD (oprocentowane na 8,3-10,5 proc.), które będzie mogła zamienić na dodatkowe udziały od 2010 r. Pakiet kontrolny w rosyjskiej spółce ma firma inwestycyjna Lion Capital LLP z Londynu.
Russian Alcohol jest czołowym producentem wódki w Rosji z ponad 10-procentowym udziałem w rynku i przychodami przekraczającymi 500 mln USD rocznie.
W związku z inwestycjami na rynku rosyjskim CEDC podniósł prognozę rozwodnionego zysku netto na akcję na 2008 r. z 2,50-2,65 USD do poziomu 2,65-2,80 USD. Podniósł też roczną prognozę rozwodnionego zysku netto na akcję na rok 2009 z 3,50-3,70 USD do 3,75-4,00 USD.
CEDC nie zmienił prognoz dotyczących przychodów netto ze sprzedaży: mają wynieść 1,57-1,70 mld USD w 2008 r. oraz 1,93-2,03 mld USD w 2009.