Certyfikat dla lokalnego biznesu pomoże się wyróżnić

Lokalny Certyfikowany ma promować miejscowy biznes, wskazywać na biurokratyczne bariery przy zakładaniu firm i przekonywać klientów, że „lokalne” jest wartościowe.

W dobie wielkiej pogoni za globalnym sukcesem biznesów trzeba promować i chronić działalność lokalnych przedsiębiorców — tym chcą się zająć Bogumił Jankiewicz i Jan Adamski. Sami są młodymi przedsiębiorcami i już zdążyli stanąć przed niejednym, administracyjnym i nie tylko, murem nie do przebicia. Pamiętając o własnych doświadczeniach, postanowili powołać fundację i rozpoczęli kampanię Lokalny Certyfikowany.

— Stawiamy na zwiększenie świadomości społecznej w zakresie mądrego wspierania lokalnego biznesu, by efektywnie zaspokajał potrzeby „małych ojczyzn”. Lokalny Certyfikowany jest projektem ludzi, którym nie jest obojętne to, co się dzieje w ich otoczeniu. Chcą współtworzyć środowisko sprzyjające rozwojowi polskiej gospodarki, a jednocześnie walczyć z barierami, jakie często biurokracja stawia na drodze do prowadzenia własnego biznesu — wyjaśnia Bogumił Jankiewicz, z Fundacji Lokalny Certyfikowany, związany również z firmą Bobby Burger.

Lokalny Certyfikowany ma świadczyć o jakości produktów i usług miejscowych biznesów (głównie mikro-, małych i średnich), pomagać im na etapie promocji i budowania siatki kontaktów oraz organizować dla nich szkolenia, debaty, eventy. A jeśli inicjatywę się uda rozwinąć… również tworzyć środowiskosprzyjające młodym przedsiębiorcom i rozwojowi gospodarki. W ramach oddolnej inicjatywy (o charakterze ogólnopolskim) przedsiębiorcom nadawane są certyfikaty, można je zdobyć w siedmiu kategoriach: produkt, handel, producent, usługi, kultura, gastronomia, rzemieślnik. Udział w programie jest bezpłatny, a kandydatury można zgłaszać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej projektu: lokalny-certyfikowany.pl. O zakwalifikowaniu do programu ma decydować jakość wyrobów i usług świadczonych przez przedsiębiorców. Certyfikat ma stanowić rekomendację dla obecnych i przyszłych kontrahentów i konsumentów. Dotychczas na listę „Lokalnych” zostało wpisanych ponad 100 firm z różnych branż. Przykłady: Poszetka (pracownia krawiecka z Katowic), Natural Handmades (warszawski producent ręcznie robionych longboardów, czyli dłuższych wersji deskorolki), MamaTata (sklep z artykułami dla dzieci, zlokalizowany w Gliwicach), Żywa Architektura z Cieszyna (płoty, labirynty, altany wykorzystującew konstrukcji np. rosnącą wierzbę), warszawska kawiarnia Posłaniec uczuć.

— Lokalni przedsiębiorcy w znacznym stopniu nadają charakter społeczności, w której żyją. Zysk, który generują, trafia do ich sąsiadów — innych lokalnych przedsiębiorców — zaznacza Bogumił Jankiewicz.

Ale na końcu tego układu są zawsze konsumenci i to oni decydują, czy wybrać produkt z sąsiedztwa czy globalny. Lokalny Certyfikowany ma więc zaświadczać o przewagach konkurencyjnych małych biznesów „z okolicy”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Certyfikat dla lokalnego biznesu pomoże się wyróżnić