Cosmo Group chce malować świat

Michalina Szczepańska
11-09-2018, 22:00

Twórcy popularnych lakierów hybrydowych ruszyli pełną parą z marką kosmetyków do makijażu. Przekonują, że są w stanie wejść nawet na wymagające, zachodnie rynki.

Nie chcemy być zespołem jednego hitu. Przebojem stał się NeoNail [marka lakierów hybrydowych — red.] dlatego teraz ruszamy z Neo Make Up [marką kosmetyków kolorowych do makijażu — red.] To marka przygotowana do międzynarodowej ekspansji — zapowiadają Kamila i Artur Błażejewscy, właściciele Cosmo Group.

Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA:
Zobacz więcej

Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA:

Cosmo Group, rozwijane przez Kamilę i Artura Błażejewskich, zaczyna tworzyć w Poznaniu centrum badawczo-rozwoje. Warty 5,5 mln zł projekt ma jej pozwolić wymyślać receptury z prawdziwego zdarzenia. Fot. Tomasz Pikuła

Poznańska spółka tylko w tym roku zwiększy zatrudnienie łącznie o 250 osób, co oznacza, że będzie miała prawie 850 pracowników. Na swój sukces pracowała ponad 10 lat — powstała w 2006 r., ale do 2014 r. zatrudniała 30 osób. Przełomem stało się wyprowadzenie hybrydowych lakierów do paznokci z salonów manicure do sprzedaży detalicznej, a więc stworzenie możliwości pomalowania w ten sposób paznokci w domu.

— Dziś docieramy z lakierami do 1000 punktów sprzedaży w Polsce. Rozwijamy też własną sieć wysp w galeriach handlowych pod marką NeoNail. Obecnie działa ponad 190 takich punktów, z czego 60 to franczyza i otwieramy kolejne — twierdzi Artur Błażejewski.

Nie chce deklarować, jaka ma być docelowa wielkość sieci. Dziś punkty NeoNail widać w coraz mniejszych miastach, a firma poszukuje kolejnych franczyzobiorców. Obrotów spółki jej twórcy nie chcą ujawniać, mówią o rzędzie wielkości kilkuset milionów złotych. Swoje kosmetyki Cosmo Group eksportuje do 34 krajów, a najbardziej znaczącą pozycję poza rodzimym rynkiem ma w Rosji. Tam jednak marka używana jest w salonach manicure.

— To, czego udało nauczyć się Polki, czyli samodzielnego wykonywania manicure naszymi produktami, jest na razie nie do powtórzenie na innych rynkach. To praca na wiele lat, wymaga inwestycji i wciąż jest przed nami, więc na razie poza Polską rozwijamy się w kanale profesjonalnym — dodaje Kamila Błażejewska.

Poza NeoNail spółka ma markę lakierów hybrydowych MylaQ, tańszą i przeznaczoną dla młodszych konsumentek, z którą za chwilę pokaże się w 170 drogeriach Hebe, Revi Titanium Nails — oferującą produkty do manicure tytanowego, przeznaczone tylko dla salonów oraz produkty do przedłużania rzęs Black Lashes. Najmłodszym, bo tegorocznym, dzieckiem w portfolio Cosmo Group, jest Neo Make Up.

— Długo pracowaliśmy nad odpowiednimi recepturami i stworzeniem marki premium, która będzie polską kolorówką stojącą koło francuskich i innych marek w drogeriach z droższą ofertą. Postawiliśmy na wegańskie składniki, naturalne minerały, kompleksy witamin itd. I udało się, lada moment pojawimy się w Douglasie — zapowiada współtwórczyni NeoNail.

— Wydaje się, że branża była w ostatnich latach lekko uśpiona. Nie było tu większych debiutów. My chcemy to zmienić. Wierzmy też, że z takim produktem jesteśmy w stanie wejść na każdy, nawet najbardziej wymagający, rynek — dodaje Artur Błażejewski.

Spółka zerka m.in. na Francję i Wielką Brytanię.

OKIEM BRANŻY

Polska tak, świat nie

HENRYK ORFINGER, prezes Dr Ireny Eris

Polską i jednocześnie międzynarodową marką w tej branży jest Inglot i jestem przekonany, że jeszcze bardzo długo pozostanie jedyny, m.in. dlatego, że miał genialne pomysły, ale też dużo szczęścia. Dzisiaj deklaracje o ekspansji zagranicznej i zdobyciu tam rozpoznawalności są niestety nierealne. Czym innym jest po prostu eksport, ale ten polega na bardzo powolnym budowaniu obecności za granicą, w zasadzie skrawek po skrawku. W efekcie po wielu latach zaczyna się coś sprzedawać, ale to nie oznacza jeszcze sukcesu. Jednocześnie bardzo ciekawy pozostaje polski rynek — cały czas powstają kolejne marki i znajdują mniejsze, czy większe nisze. W przypadku wejścia do drogerii z kolejną szafą z kosmetykami kolorowymi może pojawić się problem znalezienia miejsca na nią, ale to na pewno otwarty na nowych graczy rynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Cosmo Group chce malować świat