Morgan Stanley podgrzał DataWalk

Stanisław Borawski
opublikowano: 2024-11-19 09:51
zaktualizowano: 2024-11-19 16:35

Akcje spółki były we wtorek zieloną wyspą na sesji na GPW naznaczonej powszechną wyprzedażą.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Nawet o ponad 37 proc. rosły notowania technologicznej spółki DataWalk, która poinformowała o podpisaniu ze znanym amerykańskim bankiem inwestycyjnym umowy na sprzedaż licencji w ramach budowy przez bank systemu analitycznego opartego na analityce grafowej nowej generacji.

"Morgan Stanley początkowo wykorzysta system DataWalk do stworzenia korporacyjnej platformy w dziale zgodności (compliance), stosując technologię grafu wiedzy do analityki przestępstw finansowych" - podała spółka w komunikacie.

Nie ujawniono wartości zamówienia.

- Ostatnio liczba podpisywanych przed DataWalk kontraktów jest niewielka, więc każda nowa umowa jest pozytywnie odbierana przez rynek, co zresztą widać po kursie. Morgan Stanley to już kolejny duży amerykański bank, który decyduje się na współpracę z DataWalk. Dzięki takim umowom spółka buduje swoje kompetencje i rozpoznawalność w branży bankowej. Natomiast na ostatniej konferencji zarząd twierdził, że nie spodziewa się bardzo dużych, wielomilionowych umów w tym roku, więc zakładam, że jest to umowa mniejszych rozmiarów - mówi Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.

Wyniki spółki od dłuższego czasu rozczarowują inwestorów, a notowaniom daleko do rekordowych. Po trzech kwartałach przychody są o 14 proc. niższe r/r i wynoszą 15,5 mln zł, strata EBITDA urosła do 30,3 mln zł, a strata netto wyniosła 32,3 mln zł. Duży wzrost przychodów (o 70 proc.), pierwotnie zapowiadany na 2024 r., ma się zmaterializować w 2025 r.

- Projekty takie, jak ten realizowany z bankiem Morgan Stanley, to zaledwie pierwsza faza współpracy. Choć nie wywiera kluczowego wpływu na wyniki w krótkim terminie, to buduje solidne fundamenty pod trwały wzrost przychodów o znacznej wartości, które w kolejnych latach mogą sięgać kilku milionów dolarów rocznie lub więcej - mówi Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.

Jak dodaje, klienci tacy jak Ally Financial, ING, Barclays i teraz Morgan Stanley to przyczółki w nowym segmencie cenowym.

- Celem jest finalizacja sprzedaży licencji enterprise o wartości 6 mln USD rocznie - dodaje Paweł Wieczyński.