Delia oferuje akcje nowej emisji

Artur Sulejewski
opublikowano: 1999-11-25 00:00

Delia oferuje akcje nowej emisji

Jerzy Pomorski prezes Delii

PROMOCYJNA CENA: Delia kierowana przez Jerzego Pomorskiego startuje z nową emisją akcji. Ich cena emisyjna jest o 28,6 proc. niższa od wczorajszego kursu giełdowego. fot. ARC

Dzisiaj rozpoczyna się subskrypcja akcji zamojskiej Delii. Emitent oferuje od 860 tys. do 2,75 mln akcji VI emisji o wartości nominalnej 2 zł każda. Cena emisyjna pojedynczego papieru wynosi 2,5 zł. Zapisy przyjmowane będą do 13 grudnia. Oferta skierowana jest do dotychczasowych akcjonariuszy spółki. Za każdy papier wcześniejszej serii przysługuje prawo do objęcia 1 akcji VI emisji.

INWESTORZY nie będący akcjonariuszami firmy w dniu ustalenia prawa poboru (11 listopada), zainteresowani emisją, mogą zakupić na rynku wtórnym prawa poboru. Będą one notowane na parkiecie do 8 grudnia. Wczoraj cena prawa poboru wynosiła 0,36 zł. Przy tym poziomie cenowym, koszt objęcia akcji nowej emisji wraz z zakupem prawa poboru na GPW (bez uwzględnienia prowizji dla pośredników giełdowych) wynosi 2,86 zł. Środowy kurs rynkowych papierów Delii notowanych na parkiecie jest wyższy o ponad 24 proc.

W ZALEŻNOŚCI od ostatecznej liczby akcji, na które złożą zapisy inwestorzy, Delia uzyska z rynku od 1,6 do 5,3 mln zł. Środki te zostaną wykorzystane na modernizację wydziału krojowni i szwalni, przeniesienie produkcji do hali numer 2, adaptację hali numer 1 na bazę centrum handlowego. Jednocześnie władze spółki deklarują, że wpływy uzyskane ze sprzedaży tych akcji nie zostaną wykorzystane na spłatę zadłużenia, ani nabycia składników majątkowych od podmiotu dominującego — Mostostalu Export.

DOMENĄ zamojskiej spółki jest produkcja odzieży damskiej. Mniejsze znaczenie odgrywają natomiast okrycia i ubiory męskie. Nowa emisja ułatwi realizację długoletnich celów strategicznych. Zakładają one m.in. umacnianie pozycji handlowej na rynku polskim, rozszerzenie asortymentu produkcji, rozbudowę sieci dystrybucji. Delia reprezentuje na GPW branżę lekką. Sektor ten nie wzbudza wielkiego zainteresowania wśród inwestorów. Pochodną tego jest niska wycena na rynku wtórnym akcji tej grupy emitentów. Realizacja planów strategicznych może zaowocować w przyszłości wzrostem notowań papierów Delii. Prawdopodobnie jednak większe korzyści przyniesie akcjonariuszom spółki wybór Delii na główny ośrodek tworzonej grupy kapitałowej, do której wniesione zostaną udziały, jakie Mostostal Export posiada w firmach o profilu działalności nie jest związanym z budownictwem, developerką i ubezpieczeniami. Zamiary największego akcjonariusza Delii sprawią, że zwiększy się jej skala działalności, podniesie się kapitalizacja, firma zmieni na bardziej prestiżowy rynek notowań. Powinno to wpłynąć na zwiększenie zaufania inwestorów do spółki, a w konsekwencji wzrost ceny rynkowej jej akcji.

OBECNIE Delia nie może pochwalić się wynikami finansowymi. Spada jej sprzedaż, działalność spółki przynosi straty. Po 9 miesiącach przychody wyniosły niespełna 23 mln zł (w takim samym okresie roku poprzedniego były one o ponad 16 proc. wyższe). Po trzech kwartałach wynik finansowy jest ujemny. Strata przekracza poziom 1 mln zł (w okresie styczeń-wrzesień 1998 roku firma zarobiła blisko 0,9 mln zł). Z uwagi na dużą zmienność koniunktury w branży odzieżowej, władze spółki nie zdecydowały się opublikować prognozy wyników na cały 1999 rok. Dotychczasowe wyniki nie wskazują jednak, aby na koniec roku czysty zysk mógł dorównać wielkości osiągniętej w ciągu 12 miesiący 1998 roku, kiedy to Delia zarobiła ponad 0,9 mln zł. Raczej należy przygotować się, że obecny rok zakończony zostanie ze stratą.