W raporcie z 8 lipca analitycy DM BDM wskazują, że pogorszenie wyników Answear.com w latach 2023–2024 było wynikiem świadomej decyzji o zmianie strategii. Spółka przesunęła swoją ofertę w stronę marek premium, co spowodowało utratę części klientów budżetowych oraz konieczność intensywnych działań marketingowych skierowanych do nowej grupy docelowej.
Specjaliści podkreślają, że od czwartego kwartału 2024 roku widoczna jest poprawa wyników oraz stopniowe odbudowywanie rentowności
Dwucyfrowe tempo wzrostu w zasięgu
DM BDM oczekuje, że w średnim okresie Answear.com będzie osiągać dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Szczególną uwagę zwraca na markę PRM, która – jako młodszy brand – ma większy potencjał rozwoju. Obecnie PRM koncentruje się głównie na sprzedaży obuwia, jednak spółka pracuje nad rozszerzeniem asortymentu o odzież i akcesoria, co pozwoli na dotarcie do szerszej grupy klientów.
Z kolei główny brand Answear.com, choć już rozpoznawalny i bardziej dojrzały, nadal zdobywa nowych klientów w nowym, premium segmencie rynku.
Poprawa rentowności
Zdaniem analityków, przejście do segmentu premium przynosi korzyści finansowe – głównie dzięki wyższej średniej wartości zamówienia. „Wyższa wartość koszyka sprzyja optymalizacji kosztów logistyki. Koszty dostawy są stałe niezależnie od wartości zamówienia, co poprawia rentowność jednostkową” – czytamy w raporcie.
Kurs z potencjałem wzrostowym
W dniu publikacji raportu kurs akcji Answear.com wynosił 27,80 zł, co daje znaczący potencjał wzrostu wobec wyznaczonej ceny docelowej na poziomie 37,90 zł. Rekomendację „kupuj” sporządziła analityczka Anna Tobiasz, a pierwsze rozpowszechnienie raportu nastąpiło 15 lipca.