Sezon turystyczny już za nami, jednak linie lotnicze obserwując rosnący ruch czarterowy, już planują działania na kolejny rok. W ubiegłym roku czarterowy przewoźnik z Turcji w całej Europie przewiózł 5 mln turystów, a w tym spodziewa się wzrostu na poziomie 10 proc. Corendon lata po polskim niebie od 2013 r., ale zrobiło się o nim głośniej, gdy pod koniec czerwca udzielił wsparcia finansowego dla sportu — dla Górnika Zabrze oraz Polskiego Związku Golfa. W projekt był zaangażowany Lukas Podolski, niemiecki piłkarz polskiego pochodzenia, od 2021 r. grający w Górniku Zabrze. Od przyszłego roku linia będzie latać częściej do ulubionych miejsc wypoczynkowych polskich turystów.
Nowe połączenia ruszą w kwietniu
Oprócz Turcji Corendon lata także do Grecji i Egiptu, współpracując z Itaką i Rainbow Tours. W przyszłym roku tych połączeń ma być więcej. Od początku przyszłego sezonu letniego, który rozpoczyna się 25 kwietnia, Corendon będzie latał trzy razy w tygodniu do Antalyi, m.in. z Katowic i Warszawy. Turyści będą mogli polecieć z portu w Pyrzowicach także do Heraklionu na Krecie oraz do Hurgady w Egipcie. Sprzedaż biletów już ruszyła.
— Widzimy rosnące zapotrzebowanie na połączenia czarterowe w Polsce i chcemy uczestniczyć w tym wzroście. Obecnie udział rynku polskiego w naszych operacjach wynosi około 18 proc. — mówi Halina Strzyżewska, przedstawicielka Corendon Airlines w Polsce, dodając, że w przyszłym sezonie letnim przewoźnik zwiększy liczbę miejsc w samolotach niemal o 100 proc. w porównaniu z sezonem tegorocznym.
Sympatycy golfa będą zadowoleni
Corendon widzi spory potencjał w Polsce poza sezonem urlopowym. Współpraca z Polskim Związkiem Golfa ma ułatwić amatorom tego sportu wyjazdy do kurortu Belek w Turcji w pobliżu Antalyi, gdzie znajdują się największe pola golfowe w kraju.
— W ubiegłym roku na tureckie pola golfowe sprowadziliśmy 1,6 tys. sympatyków tego sportu. W tym roku będzie ich ponad 2 tys. — mówi Halina Strzyżewska, dodając, że rzeczywista liczba może być większa, bo nie każdy pasażer zabiera ze sobą kije golfowe.
Niepewna sytuacja ze slotami na Okęciu
Rozwój biznesu tureckiego czarterowca w Polsce przebiega zgodnie z planem, choć przeszkodą pozostaje ograniczona przepustowość Lotniska Chopina. Halina Strzyżewska zwraca uwagę na duży ruch i małą liczbę slotów (przydzielony czas startu lub lądowania samolotu) na warszawskim lotnisku, co uniemożliwia Corendonowi uruchomienie nowych połączeń do Hurgady i Heraklionu. Odpowiedź Okęcia w sprawie ich przyznania ma zostać wydana w przyszłym miesiącu.
— Mamy możliwości i odpowiednią flotę do zwiększania dodatkowych połączeń. Jeśli nie otrzymamy slotów na Okęciu, będziemy rozmawiać z innymi portami — mówi Halina Strzyżewska.