Enter Air leci po 110 mln zł

opublikowano: 22-06-2015, 00:00

Największa czarterowa linia lotnicza chce kupić sześć samolotów. Wyemituje do 7 mln akcji, a debiut planuje około 16 lipca.

Enter Air opublikował prospekt emisyjny. Spółka wyemituje do 7 mln akcji stanowiących 39,9 proc. w podwyższonym kapitale. Liczy na zdobycie z giełdy 110 mln zł. Pieniądze wykorzysta na sfinansowanie przedpłat wynoszących 15 proc. ceny katalogowej (350,8 mln zł i 401,9 mln zł) na zakup nowych, oszczędniejszych, samolotów. Linia chce kupić dwa boeingi 737- -800 i cztery 737-8 MAX i wynegocjowałaznacznie niższą cenę od katalogowej. Podpisała już umowy na zakup czterech maszyn, z których pierwsza dołączy do floty w IV kw. 2017 r., a kolejne w latach 2018-21. Do inwestorów indywidualnych, którzy mogą składać zapisy od 22 do 30 czerwca, ma trafić do 1 mln akcji (15 proc. oferty), a do podmiotów uprawnionych — pracowników i współpracowników — do 100 tys. akcji. Pozostała część oferty jest przeznaczona dla inwestorów instytucjonalnych, których zapisy potrwają od 2 do 6 lipca. Cena maksymalna wynosi 19 zł, a ostateczna zostanie ogłoszona do 1 lipca. Przewidywany dzień wejścia na giełdę to 16 lipca.

Oferującym i prowadzącym księgę popytu jest Ipopema Securities, menedżerem oferty — Bank Zachodni WBK, a doradcą prawnym — DLA Piper. — Spółka ma kompetentny i doświadczony zarząd, wspaniałą historię, zyskowny i przejrzysty model biznesowy. Część inwestorów może być jednak zniechęcona dużym ryzykiem. Na rynku lotniczym niełatwo przynosić zyski, które satysfakcjonowałyby giełdowych graczy, a wielu inwestorów woli spółki, które mogą rosnąć bez ogromnych inwestycji. Oferta publiczna może się udać, ale wycena akcji będzie musiała być relatywnie niska — mówi Adam Łukojć, zarządzający w Skarbiec TFI. © Ⓟ

JUŻ PISALIŚMY: „PB” z 15 czerwca 2015 r.

W ubiegły poniedziałek „PB” zapowiedział, że Enter Air poszuka kapitału na wymianę floty na giełdzie. We wtorek nadzór zatwierdził prospekt, a 19 czerwca spółka go opublikowała.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk, Magda Wierzchowska

Polecane