Ruszył Program Partnerski dla firm zainteresowanych udziałem w przełożonym z ubiegłego roku Expo 2020 w Dubaju. To inicjatywa, która daje przedsiębiorcom, niezależnie od skali ich działalności, możliwość promocji i współtworzenia prezentacji naszego kraju podczas tego najbardziej prestiżowego wydarzenia gospodarczego na świecie. Mogą oni współpracować przy organizacji np. konferencji, seminariów, prezentacji, pokazów mody czy degustacji. Do uczestnictwa w inicjatywie zaprasza przedsiębiorców Polska Agencja Inwestycji i Handlu, instytucja odpowiedzialna za przygotowanie udziału naszego kraju w Wystawie Światowej Expo 2020. Wydarzenie rozpocznie się 1 października i będzie trwało do końca marca 2022 r.

W ramach obecnej edycji programu przewidziano cztery kategorie partnerstwa: wyposażenie Pawilonu Polski, w tym pomieszczeń biurowych oraz części gastronomicznej, wydarzenia towarzyszące, towarzyszące branżowe oraz partnerstwo specjalne.
– Program Partnerski to flagowa inicjatywa całego programu gospodarczego, który towarzyszy naszej obecności na Wystawie Światowej Expo. Już teraz, zbliżając się ku końcowi budowy Pawilonu Polski, widzimy, jak cenny jest wkład firm, które wzięły udział w poprzednich edycjach Programu Partnerskiego. Obserwując rosnące zaangażowanie tą ciekawą formą współpracy biznesu z administracją publiczną zdecydowaliśmy się na ogłoszenie kolejnej edycji. Zachęcamy do współtworzenia razem z nami polskiej obecności na Expo 2020 i skorzystania z szansy, jakie daje nasz wielowymiarowy udział w tym największym wydarzeniu gospodarczym na świecie – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju.
– Udział w Programie Partnerskim to dla polskich firm możliwość wsparcia planów ekspansji zagranicznej, w szczególności skierowanej na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich, rynki krajów Zatoki Perskiej, Afryki oraz innych krajów, z których spodziewana jest największa liczba zwiedzających na Expo. Zaangażowanie w tworzenie Pawilonu Polski czy wspólna organizacja przedsięwzięć promocyjnych przyczynią się do uatrakcyjnienia i wzbogacenia programu obecności Polski na Expo – podkreśla wicepremier Jarosław Gowin, minister rozwoju, pracy i technologii.
Obecna edycja zakłada możliwość oceny zgłoszonych projektów w dziewięciu turach. Pierwsza z nich kończy się 31 marca, a ostatnia już podczas trwania Wystawy Światowej – 31 stycznia 2022 r.
Program Partnerski jest jedną z możliwości udziału przedsiębiorców w Expo 2020. Oprócz niego firmy mogą zgłosić się np. do programu „Go to Brand”, który oferuje finansowe wsparcie na działania promocyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Przedsiębiorcy zostaną zaproszeni m.in. na Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze, zaplanowane na 6 grudnia. Forum stanowi kulminacyjny moment programu gospodarczego. W jego programie są m.in. panele biznesowe i sesje B2B. Głównym celem forum będzie promocja kontaktów gospodarczych, prezentacja polskich doświadczeń i potencjału dotyczącego produktów i usług.
Nabór do Programu Partnerskiego ma formułę konkursu ofert. Więcej informacji o nim i innych możliwościach udziału w Expo można znaleźć na stronie www.expo.gov.pl.