Finai wprowadzi banki w nowy kanał

opublikowano: 13-09-2018, 22:00

Drugi co do wielkości serwis e-commerce w Polsce skusiły pożyczki konsumenckie.

Finai, platforma agregująca kredyty konsumencie banków i Ceneo.pl, porównywarka cenowa, z której miesięcznie korzysta około 15 mln polskich internautów, nawiązały współpracę. Jej owoce konsumenci zobaczą już we wrześniu.

Rafał Czernik potrzebował dwóch lat na zbudowanie biznesu od podstaw i zdobycie partnerów liczących się na rynku finansowym i e-commerce. Obecnie Finai zatrudnia aż 50 osób.
Zobacz więcej

BIZNESPLAN:

Rafał Czernik potrzebował dwóch lat na zbudowanie biznesu od podstaw i zdobycie partnerów liczących się na rynku finansowym i e-commerce. Obecnie Finai zatrudnia aż 50 osób. Fot. Marek Wiśniewski

— Wspólnie z serwisem Ceneo.pl tworzymy zupełnie nową kategorię zakupów w internecie, która obejmuje produkty kredytowe — mówi Rafał Czernik, prezes start-upu Finai, twórcy platformy pożyczkowej, która operacyjnie ruszyła w czerwcu tego roku.

Jak na razie udało się mu zainteresować swoim narzędziem takie banki, jak Credit Agricole, Inbank i Nest Bank. W najbliższym czasie do tego grona dołączy również Eurobank, Ikano Bank i Bank Pocztowy. Fintech prowadzi rozmowy z kolejnymi trzema instytucjami. Do 2020 r. Finai chce pośredniczyć w sprzedaży kredytów o łącznej wartości miliarda złotych. Obecnie co ósma transakcja dokonywana w sklepach internetowych przechodzi przez porównywarkę cenową Ceneo.pl.

— Zaufanie jakim darzą nas miliony internautów przenosimy na kolejne branże. Dziś na Ceneo.pl możemy nie tylko porównywać miliony ofert sklepów internetowych, ale też ubezpieczenia komunikacyjne, a wkrótce także oferty kredytów bankowych. W przypadku tej ostatniej kategorii zdecydowaliśmy się na współpracę z Finai ponieważ, jako jedyna firma zapewnia unikatowy i zarazem bezpieczny proces kredytowy — mówi Marcin Łachajczyk prezes Ceneo.pl.

Oprócz nowej kategorii kredytowej, umożliwiającej porównanie ofert kredytowych kilku banków, w przyszłości konsumentom kupującym przez Ceneo.pl m.in. sprzęt AGD i RTV, będzie proponowana pożyczka. Cel? Zachęcić klienta wrzucenia w koszyk zakupowy więcej niż jednego produktu.

Strategia start-upu opiera się na współpracy partnerstwa z podmiotami z rynku finansowego, m.in. bankami, czy pośrednikami sprzedaży — w czerwcu spółka podpisała umowę z ANG Spółdzielnią. Wyjątkiem jest natomiast współpraca z Novum, firmą pożyczkową należącą do Kruka, lidera rynku windykacji w Polsce. Jak tłumaczy prezes Czernik, oferta pożyczkowa Novum jest rodzajem alternatywy dla klientów, którym finansowania nie będą chciały udzielić banki. Finai nie koncentruje się na współpracy z graczami z sektora pozabankowego, dlatego na swojej platformie chce sprzedawać produkty maksymalnie dwóch firm.

Obecnie fintech koncentruje się na rozwoju w Polsce, ale jego plany sięgają znacznie dalej. Rafałowi Czernikowi marzy, aby zbudować paneuropejską firmę w ciągu 5-7 najbliższych lat. Już przyszłym roku ruszy on na poszukiwanie inwestora. W pierwszej rundzie finansowania Finaiowi uwierzył fundusz inwestycyjny Fidiasz, za którym stoi Krzysztof Domarecki. Wówczas start-up pozyskał 4,6 mln zł. Firma otrzymała również 7,3 mln zł dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na projekt stworzenia modelu ryzyka kredytowego z wykorzystaniem alternatywnych źródeł danych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Finai wprowadzi banki w nowy kanał