Fundusze zarobią na HTL - Strefie

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 09-10-2009, 00:00

Krajowe instytucje chętnie kupowały akcje producenta nakłuwaczy. Opłaciło się.

Krajowe instytucje chętnie kupowały akcje producenta nakłuwaczy. Opłaciło się.

Sukces wezwania ogłoszonego przez EQT wydaje się przesądzony. Do minimalnego poziomu 80 proc. wystarczy niewielki zapis ze strony drobnych akcjonariuszy, bo główni, którzy zobowiązali się do sprzedaży akcji, kontrolują w sumie blisko 78 proc. akcji. Krajowe fundusze chętnie kupowały akcje producenta nakłuwaczy — kontrolują większość akcji pozostających w wolnym obrocie. Największym pakietem (6,53 proc.) dysponuje OFE Polsat. Nie chce odkryć zamiarów.

— Nic w tej sprawie nie mogę powiedzieć — mówi Wojciech Olszewski, zarządzający OFE Polsat.

Nasze wyliczenia pokazują jednak, że wyjście z inwestycji po 13,71 zł będzie dla funduszy opłacalne. Polsat pojawił się w akcjonariacie w 2006 r. gdy kurs był blisko 20 zł. Ale na prawdziwe zakupy zdecydował się w 2008 r., gdy systematycznie zwiększał pakiet, aż w maju przekroczył próg 5 proc. Wówczas kurs był w okolicy 6 zł. W przypadku Polsatu ważne jest też to, że OFE nie mogą posiadać akcji spó- łek niepublicznych, a EQT po skupieniu 80 proc. będzie mógł wycofać spółkę z giełdy.

Sporo akcji ma też prawdopodobnie Pioneer Pekao TFI. Powyżej progu 5 proc. ujawnił się maju tego roku, gdy kurs był poniżej 12 zł, więc również dla niego cena z wezwania oznacza zysk. Lider rynku TFI może pluć sobie w brodę, bo w czerwcu zdecydował się sprzedać 0,5 mln akcji i zejść poniżej progu, gdy akcje kosztowały 12,19 zł.

Na to, że fundusze zechcą odpowiedzieć na wezwanie, liczy EQT.

— Nasza cena jest wyższa niż średni kurs z ostatnich trzech i sześciu miesięcy. HTL-Strefa jest mało płynną spółką, więc to jedyna okazja, by zrealizować zyski, które przez ostatnie lata w dużej mierze były tylko na papierze. Nasza wycena jest też wysoka na tle spółek medycznych notowanych na zagranicznych giełdach — mówi Piotr Czapski, partner i szef polskiego biura EQT.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane