Instal Krakow Raport biezacy RB14/2000Przekazanie do GUS raportu F-01

opublikowano: 2000-04-20 13:32

[2000/04/20 13:32] Instal Krakow Raport biezacy RB14/2000Przekazanie do GUS raportu F-01

Na podstawie paragrafu 4 ust. 1 pkt 33 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1998 roku w sprawie rodzaju, formy i zakresu informacji bieżących i okresowych oraz terminów ich przekazywania przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu INSTAL KRAKÓW S.A. informuje,że w dniu 20.04.2000r. zostało przekazane do Urzędu Statystycznego w Krakowie sprawozdanie F-01 za okres od 1.01.2000 do 31.03.2000 obejmujące następujące dane:
- Przychody ze sprzedaży towarów i produktów 26.394,4tys. zł
- Zysk na działalności operacyjnej 2.143,5tys. zł
- Zysk brutto 2.688,0tys. zł
- Zysk netto 1.784,2tys. zł
Dane w raporcie wynikają z ksiąg rachunkowych prowadzonych zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra finansów z dnia 17 stycznia 1997 roku w sprawie amortyzacji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Rachunkowość jest prowadzona zgodnie z zasadami memoriału, współmierności, kontynuacji, realizacji ostrożnej wyceny, ciągłości.
Zapisy księgowe prowadzone są według zasady kosztów historycznych, za wyjątkiem środków trwałych podlegających okresowym aktualizacjom wyceny według zasad określonych przez Ministra Finansów.
Oddział w Niemczech prowadzi księgi rachunkowe w walucie DEM. Przeliczone z DEM na walutę polską sprawozdania finansowe oddziału w Niemczech włączane są do łącznego sprawozdania finansowego INSTAL KRAKÓW S.A. Różnice kursowe powstałe z przeliczenia waluty na złote polskie są wykazywane w łącznym sprawozdaniu finansowym w odrębnej pozycji jako składnik kapitałów własnych. Oddział w Niemczech stosuje zasady rachunkowości obowiązujące w tym kraju.
Przychody ze sprzedaży obejmują należne lub uzyskane kwoty ze sprzedaży, pomniejszone o należny podatek od towarów i usług VAT.
Pozostałe przychody operacyjne wpływające na wynik finansowy obejmują przychody nie związane bezpośrednio z normalną działalnością produkcyjną.
Przychody finansowe zawierają:
odsetki od należności, odsetki od lokat na rachunku bankowym, różnice kursowe i inne dotyczące operacji finansowych. Przychody finansowe ujmuje się w okresie, którego dotyczą niezależnie od daty ich poniesienia, za wyjątkiem dywidendy zaliczanej w przychody w momencie jej uzyskania lub wpłat.
Koszty własne sprzedaży obejmują koszty rzeczywiste poniesione oraz koszty przypadające na dany rok obrotowy pomimo ich nie poniesienia.Do kosztów własnych sprzedaży zalicza się wartość sprzedanych towarów i materiałów według cen zakupów, wykazywaną osobno w rachunku zysków i strat.
Pozostałe koszty operacyjne są to koszty nie związane bezpośrednio z normalną działalnością produkcyjną.
Koszty finansowe zawierają:
odsetki od zobowiązań, odsetki i prowizje od zaciągniętych kredytów, różnice kursowe i inne dotyczące operacji finansowych.
Zdarzenia w IV kwartale mające znaczący wpływ na wysokość osiągniętego zysku:
Rozwiązano rezerwy:
- na zaległe urlopy 590.711,37zł
- na należności 41.596,33
Utworzono rezerwy na:
- zaległe urlopy 284.951,20zł
- należności 40.628,41 zł
- podatek dochodowy od osób prawnych w oddziale niemieckim 324.446,13zł
Dokonano zakupu nieruchomości w Dąbrowie Górniczej o wartości 459.573 zł.
W związku z postawieniem w stan upadłości PPU "MONTOCHEM" spisano w straty nadzwyczajne 34.770,00 zł.
W I kwartale podpisano następujące znaczące umowy, o których informowano w raportach bieżących:
- z Philip Morris Polska S.A. na Kontrakt Budowlany z dnia 8.03.2000,którego przedmiotem jest MASTERPLAN 2 Roboty Mechaniczne i Elektryczne na kwotę 22.612.135zł.
- z ELEKTROMONTAŻ Kraków S.A. z siedzibą w Krakowie ul Czysta 7 na wykonanie robót elektrycznych na budowie zakładu Philip Morris Polska S.A. MASTERPLAN 2. Wartość kontraktu wynosi 9.158.882zł
- Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. wystawił gwarancje w zakresie zwrotu zaliczki oraz dobrego wykonania kontraktu obowiązującą do 21.11.2001, na łączną kwotę 4,52mln zł.

Nazwiska i imiona osób skladających podpisy:
Szybiński Jan
Okręglicki Krzysztof