PKOBP (PKO BP SA): Powołanie osób zarządzających emitenta.

opublikowano: 2005-09-15 17:10

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD
Raport bieżący nr 39 / 2005
Data sporządzenia: 2005-09-15
Skrócona nazwa emitenta
PKOBP (PKO BP SA)
Temat
Powołanie osób zarządzających emitenta.
Podstawa prawna
§ 5 ust. 1 pkt 26 RO - powołanie osoby zarządzającej lub nadzorującej emitenta
Treść raportu:
Zarząd Powszechnej Kasy Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna informuje, że w dniu 15.09.2005 roku Rada Nadzorcza PKO BP S.A. na podstawie § 15 pkt. 7 i 8 Statutu Banku podjęła 3 uchwały powołując:

Danutę Demianiuk do pełnienia funkcji Wiceprezesa Zarządu Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej,
Krystynę Szewczyk do pełnienia funkcji członka Zarządu Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej,
Piotra Kamińskiego do pełnienia funkcji członka Zarządu Powszechnej Kasy Oszczędności Banku Polskiego Spółki Akcyjnej.

Zgodnie z podjętymi uchwałami powyżej wskazane osoby zarządzające zostały powołane z dniem 16-09-2005 do pełnienia wskazanych funkcji w PKO BP S.A. na wspólną kadencję Zarządu rozpoczętą z dniem 19-05-2005.

Informacje o powołanych członkach Zarządu:

Danuta Demianiuk - wiceprezes Zarządu
Lat 56. Pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu PKO BP S.A. od 2 stycznia 2003 r. Sprawuje nadzór nad Pionem Ryzyka Bankowego i Departamentem Oceny Ryzyka Kredytowego, a także kieruje Pionem Restrukturyzacji i Windykacji oraz Pionem Usług. Jest przewodniczącą Komitetu Kredytowego Banku, zastępcą przewodniczącego Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami, członkiem Komitetu Sterującego ds. Zintegrowanego Systemu Informatycznego w Centrali PKO BP S.A. oraz zastępcą przewodniczącego Komitetu Sterującego ds. wdrożenia Programu modernizacji oddziałów w PKO BP S.A.
Posiada wykształcenie wyższe prawnicze. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Aministracji Uniwersytetu Warszawskiego. Odbyła aplikację sądową w okręgu Sądu Wojewódzkiego w Warszawie. Posiada tytuł zawodowy radcy prawnego. W 1994 r. ukończyła The College of Management The Institute of Banking Warsaw - Kurs dla menadżerów "Modern Bank Management".
Pracę zawodową rozpoczęła w 1966 r. w Prezydium Dzielnicowej Rady Narodowej Warszawy-Mokotowa, gdzie do 1971 r. pracowała na stanowisku stażysty, a następnie inspektora. W latach 1971-1990 pracowała w Ministerstwie Finansów w Departamencie Podatków i Opłat, na stanowiskach od radcy do dyrektora departamentu. W latach 1990-1992 zajmowała stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów. W latach 1992-2002 była pierwszym zastępcą prezesa oraz dyrektorem zespołu prawnego w Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa. Danuta Demianiuk jest również wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej PTE Bankowy, jednostki podporządkowanej wobec Banku. Danuta Demianiuk w latach 1988-1990 wykładała na Podyplomowym Studium Podatkowym na Uniwersytecie Warszawskim. Pełniła również funkcje przewodniczącej Rady Nadzorczej Banku Rolno-Przemysłowego S.A. w Warszawie, wiceprzewodniczącej Rady Nadzorczej Towarzystwa Ubezpieczeń w Rolnictwie i Gospodarce Żywnościowej Agropolisa S.A. oraz zastępcy przewodniczącego Rady Nadzorczej Pomorskiego Hurtowego Centrum Rolno-Spożywczego Renk S.A. w Gdańsku.


Krystyna Szewczyk - członek Zarządu
Lat 53. Rozpoczęła pracę w PKO BP S.A. na stanowisku dyrektora zarządzającego kierującego Pionem Rachunkowości. Funkcję członka Zarządu PKO BP S.A. pełni od 14 maja 2004 r. Kieruje Pionami: Informatyki oraz Rachunkowości i Rozliczeń, a także sprawuje nadzór nad Biurem Projektu Zintegrowanego Systemu Informatycznego i Departamentem Bezpieczeństwa. Jest zastępcą przewodniczącego Komitetu Sterującego ds. Zintegrowanego Systemu Informatycznego.
Posiada wykształcenie wyższe ekonomiczne. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ukończyła także Podyplomowe Studia Organizacji i Zarządzania na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Podyplomowe Studia Ubezpieczeń w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie oraz Podyplomowe Studia Zarządzania i Doradztwa Finansowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada także uprawnienia biegłego rewidenta. Ukończyła także szereg kursów specjalistycznych z dziedziny bankowości i finansów. Pracę zawodową rozpoczęła w 1975 r. w Słupskim Przedsiębiorstwie Instalacji Budownictwa, gdzie pracowała na stanowisku starszego księgowego. W latach 1976-1980 pracowała w Biurze Projektów Polsport jako referent do spraw ekonomicznych. W latach 1980-1983 pracowała w oddziale NBP w Koszalinie jako specjalista do spraw kredytów. W latach 1983-1988 zatrudniona była w Regionalnym Zrzeszeniu Przedsiębiorstw Budownictwa Rolniczego w Koszalinie jako główny księgowy. Od 1988 do 1996 r. pracowała w TUiR Warta, na stanowiskach głównego księgowego w oddziale w Koszalinie (do 1993 r.), a następnie jako dyrektor Biura Finansów i Rachunkowości - główny księgowy w centrali TUiR Warta w Warszawie. Od 1996 r. do 2002 r. pracowała w Powszechnym Banku Kredytowym S.A. na stanowisku dyrektora kierującego Obszarem Rozliczeń oraz głównego księgowego kierującego obszarem rozliczeń. Była członkiem Rad Nadzorczych następujących spółek: Kredyt Bank S.A., Warta - TIM Towarzystwo Inwestycyjne S.A., TU PBK .Życie. S.A., TUiR Warta. S.A., Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. Krystyna Szewczyk jest również przewodniczącą Rady Nadzorczej CEUP eService, spółki zależnej od Banku.
Od 25 sierpnia 2004 r. jest przewodniczącą Rady Nadzorczej Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService SA, a od 6 stycznia 2005 r. – przewodniczącą Rady Nadzorczej Centrum Obsługi Biznesu Sp. z o.o.


Piotr Kamiński . członek Zarządu
Lat 37. Pełni funkcję członka Zarządu PKO BP S.A. od 10 marca 2003 r. Sprawuje nadzór nad Pionami: Finansowania Strukturalnego i Bankowości Korporacyjnej, Departamentami: Skarbu i Marketingu Klienta Korporacyjnego oraz Centrum Zarządzania Gotówką , a także regionalnymi oddziałami korporacyjnymi.Jest zastępcą przewodniczącego Komitetu Kredytowego Banku. Posiada wykształcenie wyższe. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zdobył tytuł magistra w zakresie organizacji i zarządzania oraz studiów podyplomowych Tempu CUBIS z zakresu zarządzania (Mediolan, Amsterdam, Leuven). Uczestniczył w wielu szkoleniach, seminariach i konferencjach eksperckich w zakresie rynku kapitałowego, finansowania przedsięwzięć i ubezpieczeń społecznych (m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech). Pracę zawodową rozpoczął w 1988 r. w Zespole Szkół Elektronicznych, gdzie do 1989 r. pracował jako elektrotechnik. W trakcie studiów w latach 1990-1991 pracował w Central Europe Trust w Warszawie jako asystent konsultanta. Pracował również w Polmot Holding Sp. z o.o. W latach 1992-2000 pracował w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na stanowisku zastępcy dyrektora Biura Finansów i Analiz Ekonomicznych oraz dyrektora Departamentu Spółek Publicznych i Finansów. Zajmował się nadzorem nad spółkami w zakresie ofert publicznych, obowiązków informacyjnych, sprawozdawczości finansowej, wezwań i znacznych pakietów akcji.
W latach 2000-2003 pełnił funkcję wiceprezesa Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Nadzorował pracę Działów: Informacji i Promocji oraz Emitentów, a następnie Działów: Produktów Informacyjnych oraz Emitentów. Współpracował przy tworzeniu przepisów o spółkach handlowych, obligacjach i o publicznym obrocie papierami wartościowymi. Od czerwca 2001 r. do marca 2003 r. pełnił funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej Centralnej Tabeli Ofert (CETO) SA.
Jest arbitrem Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie.
Piotr Kamiński jest również przewodniczącym Rady Nadzorczej Wawel Hotel Development oraz od 30.06.2005 r. - członkiem Rady Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Do 30.06.2005 r. był przewodniczącym Rady Nadzorczej Bankowego Funduszu Leasingowego SA.
Członek Środkowoeuropejskiego Board MasterCard.


Żadna z powyżej wskazanych Osób Zarządzających nie wykonuje żadnej innej działalności poza przedsiębiorstwem PKO BP S.A., która byłaby konkurencyjna wobec działalności przedsiębiorstwa PKO BP S.A.. Żadna z powyżej wskazanych Osób Zarządzających nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej w stosunku do PKO BP S.A. spółce cywilnej lub osobowej. Żadna z powyżej wskazanych Osób Zarządzających nie jest członkiem organu spółki kapitałowej konkurencyjnej wobec PKO BP S.A. ani nie jest członkiem jakiejkolwiek innej konkurencyjnej wobec PKO BP S.A. osoby prawnej. Żadna z powyżej wskazanych Osób Zarządzających nie została wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)
Legal basis:Paragraph 5.1.26 of the Ordinance of the Council of Ministers of 25 March 2005 on current and periodical information provided by issuers of securities.The report:The Management Board of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna informs that pursuant to § 15.7 and § 15.8 of the Bank’s Statutes, the Supervisory Board of PKO BP S.A. adopted on 15 September 2005 three resolutions appointing:Ms Danuta Demianiuk for the position of the Deputy President of the Management Board of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna,Ms Krystyna Szewczyk for the position of a Member of the Management Board of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna,Mr Piotr Kamiński for the position of a Member of the Management Board of Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna.According to the adopted resolutions, the above managing persons were appointed for the above positions as of 16 September 2005 for the joint term of office of the Board which has started on 19 May 2005.Information about the appointed Management Board Members:Danuta Demianiuk — Deputy President of the Management BoardMs Demianiuk, 56, has been Deputy President of the Management Board of PKO BP S.A. since 2 January 2003, overseeing the Banking Risk Division, Credit Risk Assessment Department, Work-out and Collections Operations Division, and Service Division. She is the chairman of the Bank Credit Committee, deputy chairman of the Assets and Liabilities Committee, member of the Steering Committee of Integrated Information System in the PKO BP SA Headquarters, deputy chairman of the Steering Committee for the Implementation of the PKO BP SA Branches Modernization Program. She is a graduate of the University of Warsaw Faculty of Law and Administration and she qualified as a legal adviser. She did her court training in the district of the Voivodship Court in Warsaw. In 1994, she completed “Modern Bank Management" course at The College of Management, Institute of Banking in Warsaw. She commenced her professional career in 1966 at the Warsaw-Mokotów Town Council Presidium where she worked until 1971 first as a trainee and later as an inspector. Between 1971 and 1990, she worked at the Ministry of Finance in the Taxes and Fees Department starting as a clerk and moving on to the position of department director. Between 1990 and 1992, she was an Under-Secretary of State at the Ministry of Finance. Between 1992 and 2002, she was the first deputy of the president and director of the legal department at the Agency for Agricultural Property of the State Treasury (Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa). She is deputy chairman of the supervisory board of PTE Bankowy, a subsidiary of the Bank. During the years 1988 to 1990, she was a lecturer at the Postgraduate Tax Program of the Warsaw University. She has also served as chairman of the supervisory board of Bank Rolno-Przemysłowy S.A., deputy chairman of the supervisory board of Towarzystwo Ubezpieczen w Rolnictwie i Gospodarce Żywnosciowej Agropolisa S.A. and deputy chairman of the supervisory board of Pomorskie Hurtowe Centrum Rolno-Spożywcze Renk S.A. in Gdansk.Krystyna Szewczyk — Member of the Management BoardMs Szewczyk, 53, has been a member of the Management Board of PKO BP S.A. since 14 May 2004, overseeing as a managing director the Information, Accounting and Settlement Divisions, Bureau of Integrated Information System Project and Security Department. She is a deputy chairman of the Steering Committee of Integrated Information System in the PKO BP Headquarters. She earned a degree in economics at the School of Economics (Akademia Ekonomiczna) in Poznań. She also completed there postgraduate studies in Organisation and Management, postgraduate studies in Insurance at the Higher School of Insurance and Banking (Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości) in Warsaw and postgraduate studies in Management and Financial Counselling at the Warsaw School of Economics (SGH). She is also qualified as an expert auditor and has completed several specialist courses in banking and finance. She started her professional career in 1975 at Słupskie Przedsiębiorstwo Instalacji Budownictwa, where she worked as a senior accountant. Between 1976 and 1980, she worked at Biuro Projektów Polsport as an economic specialist. In the years 1980 to 1983, she worked at a branch of the National Bank of Poland in Koszalin as a loan specialist. Between 1983 and 1988, she was employed at Regionalne Zrzeszenie Przedsiębiorstw Budownictwa Rolniczego in Koszalin as the head accountant. From 1988 until 1996, she worked at TUiR Warta (insurance and reinsurance company) as head accountant in the Koszalin branch (until 1993), and, subsequently, as director of the Finance and Accounting Office and head accountant at the headquarters of TUiR Warta in Warsaw. From 1996 to 2002, she worked at Powszechny Bank Kredytowy S.A. as director responsible for settlements and as head accountant in charge of settlements. She has also served on the supervisory boards of the following companies: Kredyt Bank S.A., Warta-Tim Towarzystwo Inwestycyjne S.A., TU PBK Życie S.A., TUiR Warta S.A. and Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. Since 25 August 2004 she is the chairman of the supervisory board of CEUP eService, a subsidiary of the Bank and since 6 January 2005 she is the chairman of the supervisory board of Centrum Obsługi Biznesu Sp. z o. o.Piotr Kamiński — Member of the Management BoardMr. Kamiński has been a member of the Management Board of PKO BPS.A. since 10 March 2003, overseeing Structural Finance and Corporate Banking Divisions, Treasury, Corporate Client Marketing Departments, Cash Management Centre and regional corporate branches. He is the deputy chairman of the Bank Credit Committee. He graduated from the University of Warsaw with a master’s degree in organisation and management. He completed postgraduate studies Tempu CUBIS in management (Milan, Amsterdam, Leuven), participated in many courses, seminars and conferences on capital markets, project finance and social insurance (USA, Great Britain, France, Italy).He started his professional career in 1988 at the School of Electronics where he worked until 1989 as an electronic technician. During his studies at the Warsaw University, from 1990 to 1991, he worked at Central Europe Trust as an assistant consultant. He also worked at Polmot Holding Sp. z o. o. Between 1992 and 2000, he was employed at the Polish SEC as a deputy director of the Finance and Economic Analyses Bureau and then director of the Public Companies and Finance Department He supervised companies in respect of IPOs, information duties, finance reporting, public tender offers and significant blocks of shares. Between 2000 and 2003, he was the vice-president of the management board of the WSE. He supervised Information and Promotion, and Issuers Divisions and then Information Products, and Issuers Divisions. He co-drafted legislation on companies, bonds and public trading in securities. From June 2001 to March 2003 he was the chairman of the supervisory board of CETO S.A. He is an arbitrator at the Arbitration Court of the Polish Chamber of Commerce in Warsaw.He also serves as the chairman of the supervisory board of Wawel Hotel Development and was, till 30 June 2005, chairman of the supervisory board of BFL. Since 30 June 2005 he has been a member of the WSE Board. He is a member of Central Europe Board MasterCard.None of the above managing persons conducts any business on the outside of PKO BP S.A. that competes with the business of PKO BP S.A.. None of the above managing persons participates in any business competitive in respect of PKO BP S.A. as a partner in a partnership. None of the above managing persons is a member of a governing body of a company competing against PKO BP S.A. or a governing body of any other legal person competing against PKO BP S.A.. None of the above managing persons is registered in the Register of Insolvent Debtors.

INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2005-09-15 Sylwia Gajderowicz Dyrektor Zarządzający kierujący Pionem Rynku Kapitałowego