PKP CARGO S.A. W RESTRUKTURYZACJI: Zgoda Rady Nadzorczej i Zarządcy masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji na zawarcie umowy z PKP PLK S.A.

opublikowano: 2025-12-01 18:33

Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr

110

/

2025

Data sporządzenia:

2025-12-01

Skrócona nazwa emitenta

PKP CARGO S.A. W RESTRUKTURYZACJI

Temat

Zgoda Rady Nadzorczej i Zarządcy masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji na zawarcie umowy z PKP PLK S.A.

Podstawa prawna

Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR – informacje poufne

Treść raportu:

Zarządca masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji („Spółka”, „Emitent”) informuje, że w dniu 1 grudnia 2025 roku Rada Nadzorcza Spółki wyraziła zgodę na podpisanie Umowy o wykorzystanie zdolności przepustowej do przewozu rzeczy w rozkładzie jazdy pociągów 2025/2026 („Umowa") pomiędzy PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie („PKP PLK"). Umowa obowiązywać będzie w okresie od dnia 14 grudnia 2025 r. do 12 grudnia 2026 r.

Przedmiotem Umowy jest udostępnienie Spółce przez PKP PLK infrastruktury kolejowej w celu wykorzystania przydzielonej zdolności przepustowej dla przejazdów pociągów, wykonywania manewrów, postoju pojazdów kolejowych oraz korzystania z obiektów infrastruktury usługowej w rozkładzie jazdy pociągów 2025/2026. Dodatkowo PKP PLK udostępni Spółce dane dotyczące planowego i zrealizowanego rozkładu jazdy pociągów oraz wykonanej pracy eksploatacyjnej przez jego pociągi.

Szacowana wartość zobowiązań Emitenta wobec PLK PKP wynikających z Umowy, w okresie jej obowiązywania, wynosi łącznie 406,8 mln zł netto, tj. 500,4 mln zł brutto. Zmiana szacowanej wartości Umowy nie stanowi zmiany Umowy i nie wymaga formy pisemnej lub formy elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Umowa przewiduje kary umowne dla Spółki za naruszenia zasad korzystania z infrastruktury kolejowej, a także za utrudnienia eksploatacyjne wynikające z postojów. Ponadto dopuszcza możliwość naliczania przez Spółkę kar za odwołanie tras pociągów z przyczyn leżących po stronie PKP PLK oraz niewłaściwe utrzymanie infrastruktury.

Przedmiotowa umowa jest umową cykliczną, zawieraną przez Spółkę corocznie. O zawarciu poprzedniej umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka informowała raportem bieżącym nr 111/2024 z dnia 27 listopada 2024 roku.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

INFORMACJE O PODMIOCIE>>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Data

Imię i Nazwisko

Stanowisko/Funkcja

Podpis

2025-12-01

Michał Łotoszyński

Członek Zarządu ds. Finansowych

2025-12-01

Sebastian Miller

Członek Zarządu ds. Operacyjnych