1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO |
||||||||||||
|
Raport bieżący nr |
110 | / |
2025 |
|
|||||||
Data sporządzenia: |
2025-12-01 |
|||||||||||
Skrócona nazwa emitenta |
||||||||||||
PKP CARGO S.A. W RESTRUKTURYZACJI |
||||||||||||
Temat |
||||||||||||
Zgoda Rady Nadzorczej i Zarządcy masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji na zawarcie umowy z PKP PLK S.A. |
||||||||||||
Podstawa prawna |
||||||||||||
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR – informacje poufne |
||||||||||||
Treść raportu: |
||||||||||||
Zarządca masy sanacyjnej PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji („Spółka”, „Emitent”) informuje, że w dniu 1 grudnia 2025 roku Rada Nadzorcza Spółki wyraziła zgodę na podpisanie Umowy o wykorzystanie zdolności przepustowej do przewozu rzeczy w rozkładzie jazdy pociągów 2025/2026 („Umowa") pomiędzy PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie („PKP PLK"). Umowa obowiązywać będzie w okresie od dnia 14 grudnia 2025 r. do 12 grudnia 2026 r. Przedmiotem Umowy jest udostępnienie Spółce przez PKP PLK infrastruktury kolejowej w celu wykorzystania przydzielonej zdolności przepustowej dla przejazdów pociągów, wykonywania manewrów, postoju pojazdów kolejowych oraz korzystania z obiektów infrastruktury usługowej w rozkładzie jazdy pociągów 2025/2026. Dodatkowo PKP PLK udostępni Spółce dane dotyczące planowego i zrealizowanego rozkładu jazdy pociągów oraz wykonanej pracy eksploatacyjnej przez jego pociągi. Szacowana wartość zobowiązań Emitenta wobec PLK PKP wynikających z Umowy, w okresie jej obowiązywania, wynosi łącznie 406,8 mln zł netto, tj. 500,4 mln zł brutto. Zmiana szacowanej wartości Umowy nie stanowi zmiany Umowy i nie wymaga formy pisemnej lub formy elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Umowa przewiduje kary umowne dla Spółki za naruszenia zasad korzystania z infrastruktury kolejowej, a także za utrudnienia eksploatacyjne wynikające z postojów. Ponadto dopuszcza możliwość naliczania przez Spółkę kar za odwołanie tras pociągów z przyczyn leżących po stronie PKP PLK oraz niewłaściwe utrzymanie infrastruktury. Przedmiotowa umowa jest umową cykliczną, zawieraną przez Spółkę corocznie. O zawarciu poprzedniej umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka informowała raportem bieżącym nr 111/2024 z dnia 27 listopada 2024 roku. |
||||||||||||
MESSAGE (ENGLISH VERSION) |
|||
|
|||
INFORMACJE O PODMIOCIE>>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ |
|||||
Data |
Imię i Nazwisko |
Stanowisko/Funkcja |
Podpis |
||
2025-12-01 |
Michał Łotoszyński |
Członek Zarządu ds. Finansowych |
|||
2025-12-01 |
Sebastian Miller |
Członek Zarządu ds. Operacyjnych |
|||