Czytasz dzięki

Goldman Sachs: dla rynku szczepionka ważniejsza niż wybory

opublikowano: 12-10-2020, 19:52

Szczepionka na COVID-19 ma większe znaczenie dla rynku akcji niż wynik wyborów prezydenckich w USA, przekonuje Goldman Sachs.

- Szczepionka jest ważniejszym czynnikiem niż wynik wyborów dla ścieżki, którą podąży rynek akcji – napisał zespół strategów, na czele z Davidem Kostinem. – Konsekwencje na wpół zamrożonej gospodarki zmierzającej nierówną drogą wychodzenia z kryzysu będą widoczne w wynikach trzeciego kwartału – dodał.

Goldman Sachs
Zobacz więcej

Goldman Sachs fot. Brendan McDermid/Reuters/Forum

Progności z Good Judgment twierdzą, że szansa na dystrybucję szczepionki wśród 25 mln Amerykanów w pierwszym kwartale przyszłego roku spadła do 42 proc. Jeszcze 8 września szacowano ją na 71 proc. Największe prawdopodobieństwo, wynoszące 48 proc., ma obecnie szczepienie przeciwko COVID-19 w drugim lub trzecim kwartale 2021 roku.

Tymczasem inwestorzy oczekują średnio 21 proc. spadku zysków spółek w trzecim kwartale w ujęciu rocznym. Goldman Sachs uważa, że największe negatywne oddziaływanie na rynek akcji w nadchodzącym sezonie publikacji raportów będzie miało załamanie marż, umiarkowany spadek sprzedaży i niechęć spółek do publikacji prognoz przed wyborami prezydenckimi. 

Goldman Sachs nie widzi dużej różnicy w wysokości przyszłego zysku na akcję w przypadku wygrania wyborów prezydenckich przez Joe Bidena, kandydata Demokratów.

- Nasza analiza sugeruje, że duży wzrost wydatków fiskalnych, finansowany częściowo dzięki zwiększonym wpływom podatkowym, mógłby podwyższyć tempo wzrostu gospodarki i pomóc zrekompensować negatywny wpływ wysokich podatków na zyski -  głosi raport banku.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Fox Business

Polecane