"Jesteśmy największym słoweńskim eksporterem i zamierzamy umacniać nasz międzynarodowy charakter. W planach mamy zwiększenie swojego udziału w polskim rynku AGD do 5% z 3% w niedługim czasie" - zapowiedział Bobinac podczas debiutu spółki na GPW.
Zaznaczył, że w 2013 roku firma dokonała przełomowych działań dla jej przyszłości.
"Zreorganizowaliśmy naszą produkcję, zawarliśmy alians z Panasonikiem i zadebiutowaliśmy na GPW" - podkreślił prezes Gorenje.
Dyrektor finansowy słoweńskiej firmy dr Peter Groznik poinformował agencję ISBnews, że Gorenje d.d. zainwestuje w przyszłym roku 60 mln euro, obniży wskaźnik dług netto/EBITDA do ok. 3,5x i spodziewa się znaczącej poprawy wolnych przepływów gotówkowych.
Akcje spółki Gorenje zadebiutowały dziś na rynku głównym warszawskiej giełdy. Jest to 23. spółka, która rozpoczyna notowania na głównym rynku w roku 2013 oraz 450. spółka notowana na tym rynku. Gorenje jest też 47. zagraniczną spółką na głównym rynku GPW i 4. zagraniczną spółką, która w tym roku wprowadziła swoje akcje na warszawską giełdę.
Po debiucie na GPW spółka będzie notowana na dwóch giełdach - w Słowenii i w Polsce. W Ljubljanie akcje Gorenje notowane są na giełdzie od 1998 roku.
Grupa Gorenje jest czołowym europejskim producentem sprzętu AGD. Działalność Grupy ma charakter globalny, przy czym 92 % przychodów generowanych jest w Europie. Głównymi rynkami są Niemcy, Rosja, kraje Beneluksu, Ukraina, Skandynawia, Czechy, Słowenia i Europa Południowo- Wschodnia.
Gorenje chce zwiększyć udział w polskim rynku AGD do 5 proc.
Gorenje d.d. zamierza zwiększyć swój udział w polskim rynku AGD do 5% z 3% obecnie, poinformował prezes słoweńskiej spółki Franjo Bobinac.