Gorenje chce zwiększyć udział w polskim rynku AGD do 5 proc.

ISBnews
30-12-2013, 12:14

Gorenje d.d. zamierza zwiększyć swój udział w polskim rynku AGD do 5% z 3% obecnie, poinformował prezes słoweńskiej spółki Franjo Bobinac.

"Jesteśmy największym słoweńskim eksporterem i zamierzamy umacniać nasz międzynarodowy charakter. W planach mamy zwiększenie swojego udziału w polskim rynku AGD do 5% z 3% w niedługim czasie" - zapowiedział Bobinac podczas debiutu spółki na GPW.

Zaznaczył, że w 2013 roku firma dokonała przełomowych działań dla jej przyszłości.

"Zreorganizowaliśmy naszą produkcję, zawarliśmy alians z Panasonikiem i zadebiutowaliśmy na GPW" - podkreślił prezes Gorenje.

Dyrektor finansowy słoweńskiej firmy dr Peter Groznik poinformował agencję ISBnews, że Gorenje d.d. zainwestuje w przyszłym roku 60 mln euro, obniży wskaźnik dług netto/EBITDA do ok. 3,5x i spodziewa się znaczącej poprawy wolnych przepływów gotówkowych.

Akcje spółki Gorenje zadebiutowały dziś na rynku głównym warszawskiej giełdy. Jest to 23. spółka, która rozpoczyna notowania na głównym rynku w roku 2013 oraz 450. spółka notowana na tym rynku. Gorenje jest też 47. zagraniczną spółką na głównym rynku GPW i 4. zagraniczną spółką, która w tym roku wprowadziła swoje akcje na warszawską giełdę.

Po debiucie na GPW spółka będzie notowana na dwóch giełdach - w Słowenii i w Polsce. W Ljubljanie akcje Gorenje notowane są na giełdzie od 1998 roku.

Grupa Gorenje jest czołowym europejskim producentem sprzętu AGD. Działalność Grupy ma charakter globalny, przy czym 92 % przychodów generowanych jest w Europie. Głównymi rynkami są Niemcy, Rosja, kraje Beneluksu, Ukraina, Skandynawia, Czechy, Słowenia i Europa Południowo- Wschodnia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Gorenje chce zwiększyć udział w polskim rynku AGD do 5 proc.