WARSZAWA (Reuters) - Przedstawiciele Giełdy Papierów Wartościowych nakłaniają ComArch SA, by cena emisyjna w ofercie publicznej Interii, portalu, którego jest akcjonariuszem, została ustalona na atrakcyjnym poziomie, powiedział we wtorek prezes ComArchu.
Interia, która będzie pierwszym portalem notowanym na warszawskim parkiecie w najbliższą sobotę poda cenę emisyjną swych akcji. Portal oferuje 1,6 miliona akcji serii E oraz w transzy menadżerskiej 202.500 akcji serii B1 i 19.200 akcji serii D1.
Portal, który ustalił cenę minimalną na poziomie 21 złotych, ostatnio sugerował, że może ustalić cenę emisyjną bliżej poziomu 30 złotych, gdyż globalne nastroje wokół spółek internetowych zaczynają się poprawiać.
"Przedstawiciele giełdy i inne spółki z sektora przekonywali nas do ustalenia atrakcyjnej ceny emisyjnej, żeby pierwsza emisja spółki internetowej była sukcesem" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes ComArchu Janusz Filipiak.
Filipiak nie chciał jednak powiedzieć, czy oznacza to, że cena emisyjna będzie ustalona w okolicach ceny minimalnej.
Zdaniem analityków jakiekolwiek potknięcia przy sprzedaży akcji Interii mogą odbić się niekorzystnie na emisjach innych portali. W najbliższym czasie emisje planują fundusz MCI oraz portale, między innymi Wirtualna Polska, Arena i Hoga.
ComArch, który wraz z Radiem RMF FM kontroluje jeden z najczęściej odwiedzanych portali poinformował, że chce pozostać długoterminowym inwestorem.
"Naszym długoterminowm planem jest pozostanie inwestorem strategicznym w Interii" - powiedział Filipiak.
Filipiak dodał, że jeżeli emisja zakończy się sukcesem, Interia może zdecydować się na kolejne podwyższenie kapitału w 2002 roku w celu sfainasowania rozległych planów inwestycyjnych. Prezes nie wykluczył także, pozyskania inwestora strategicznego dla portalu w przyszłości. Prawa do akcji Interii najprawdopodobniej zadebiutują 2 lutego, a akcje w kilka dni później.
((Wojciech Moskwa,Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))