Spadek wyceny to konsekwencja redukcji prognozy EBITDA na lata 2020/21 odpowiednio o 20/19 proc. z powodu spodziewanych negatywnych konsekwencji pandemii koronawirusa.

Pomimo tego, że Wirtualna Polska jest spółką nowych technologii, która większość biznesu (e-commerce i reklamy internetowe) prowadzi w sferze cyfrowej (poza WP TV), to w 2019 r. 22 proc. przychodów i 18 proc. EBITDA pochodziło z turystyki, która z powodu Covid-19 generuje obecnie niemal zerowe przychody. Choć biznes i aktywność społeczna przeniosły się do internetu, a ludzie spędzają na portalach internetowych więcej czasu, to globalne obawy makroekonomiczne i poważne problemy w niektórych sektorach, takich jak motoryzacja i turystyka, mogą spowodować cięcia w budżetach reklamowych, które nie ominą także internetu - uważa Konrad Księżopolski.
Analityk spodziewa się, że Wirtualna Polska przedstawi słabe wyniki za I kw. 2020 r., natomiast w II kw., na który przypadnie szczyt lockdownu wywołanego pandemią, dynamika wyników może być jeszcze słabsza.
Analityk uważa, że nawet gdy lockdown się skończy i ruch samolotowy zostanie przywrócony, ludzie znacząco ograniczą swoje międzynarodowe plany wakacyjne. Oszczędnościowe plany konsumentów mogą również wpłynąć na niższą sprzedaż w SuperAuto24 i ExtraDom. W perspektywie długoterminowej cyfryzacja będzie sprzyjać modelowi biznesowemu Wirtualnej Polski, ale w krótkim okresie segment e-commerce spółki powinien tracić z racji negatywnego wpływu Covid-19.
Rekomendację wydano 21 kwietnia o godz. 8.00.