Hoop planuje skok na GPW

Katarzyna Kozińska
opublikowano: 1999-01-26 00:00

Hoop planuje skok na GPW

Wicelider krajowych producentów napojów szuka kapitału

Możliwe, że jeszcze w pierwszym półroczu tego roku firma Hoop zadebiutuje na GPW. Wielkość publicznej emisji akcji i szacunki wpływów z tego tytułu będą znane w końcu lutego.

Hoop, znany w kraju producent napojów, należy do Dariusza Wojdygi i Marka Jutkiewicza. 29 proc. akcji spółki jest własnością Polish Pre Ipo Fund. Fundusz zarządzany przez firmę Famco, w której udziały mają BRE i genewski bank Pictet and Company, wszedł do Hoopa w 1998 roku wnosząc ponad 20 mln zł. Wprowadzając inwestora finansowego, właściciele firmy odłożyli od dawna planowane wejście na giełdę.

— Potrzebowaliśmy pieniędzy na inwestycje, ale uznaliśmy, że przed upublicznieniem spółkę należy wzmocnić kapitałowo — tłumaczy ubiegłoroczne posunięcia Marek Jutkiewicz, wiceprezes Hoopa.

Firma chciałaby wystartować na giełdzie jeszcze w tym półroczu. Na razie nie wiadomo, ile akcji i po jakiej cenie spółka wprowadzi do obrotu publicznego. Szczegóły debiutu Hoopa będą znane za niespełna miesiąc. Kapitał własny spółki po podwyższeniu wynosi 30 mln zł. Wartość przedsiębiorstwa w 1998 roku jego właściciele określali na około 70 mln zł.

Firma stale zwiększa swoje możliwości produkcyjne. W 1998 roku przeznaczyła 20 mln zł na uruchomienie linii, dzięki której jest w stanie wytwarzać 40 tys. litrów napojów na godzinę. Oprócz własnych produktów firma oferuje także produkty brytyjskiego Britvica.

Brytyjski koncern Britvic produkuje na licencji pepsi-colę. Sztandarowym produktem firmy jest napój tango, który Hoop sprzedaje na polskim rynku. Britvic płaci za reklamę swojego produktu. Przekazuje też niezbędne informacje dotyczące marketingu i promocji. Britvic jest również właścicielem sieci hoteli Holiday Inn.